Design exteriéru – atletický dravec
Svoji pětiúhelníkovou masku chladiče a sportovní proporce získala nová Mazda3 MPS od modelu nové generace s karoserií hatchback. Už tyto modifikace by jí zajistily atletičtější vzezření oproti původní MPS, ale designéři přidali i řadu dalších vylepšení. Nový otvor pro přívod vzduchu do motorového prostoru je umístěn uprostřed kapoty. Celá příď byla pro model MPS znovu přepracována a nyní působí atletickým, svalnatým dojmem – jako sprinter připravený ke startu. Na nový, mohutnější přední nárazník navazují pozměněné blatníky, které musely být rozšířeny, aby mohly pojmout nová osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Design třídílných ráfků je shodný s modelem Mazda RX-8. Bi-xenonové výbojky se natáčejí do zatáček a přispívají tak k bezpečnější jízdě v noci. Vzadu našel místo mohutnější střešní spoiler a také sdružené svítilny s technologií LED, které oživují záď vozu.
Technické detaily
Nejvyšší výkon agregátu MZR 2,3 l DISI činí 191 kW (260 koní) v 5500 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 380 Nm již v 3000 ot./min. Nová Mazda3 MPS akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,1 s a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průběh výkonu a točivého momentu v celém rozsahu otáček byl optimalizován s cílem potlačit náhlé výkyvy, které se často vyskytují u sportovních automobilů s přeplňovanými motory. Vývojový tým upravil nastavení elektronického pedálu akcelerátoru, přepracoval obě poloosy a změnil způsob, jakým systém elektronického řízení plnicího tlaku spolupracuje se samosvorným diferenciálem přední nápravy. Pro řidiče to vše znamená kultivovanější, plynulejší jízdu, avšak bez jakékoli újmy na dynamice. Nová Mazda3 MPS je nefalšovaný sportovní automobil pro každý den.
Nová Mazda3 MPS se může pochlubit celou řadou systémů tzv. aktivní bezpečnosti, které pomáhají předcházet rizikovým situacím nebo je vyřešit, aniž by došlo k nehodě. Nechybí ABS, ale ani protiprokluzový systém (TCS) nebo systém dynamického řízení jízdní stability (DSC). V základní výbavě Mazda3 MPS nabízí systém monitorování mrtvého úhlu (RVM), který upozorní řidiče na bllížící se vozidla v sousedních jízdních pruzích.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist