Největší potenciál pro další reklamu má podle letošního výzkumu místo prodeje. "Stejně jako loni si více než třetina populace myslí, že by se mohlo konat více ochutnávek a prezentací v místě prodeje, a příliš by jim nevadilo, kdyby přibylo upoutávek v regálech a na pultech," uvedla společnost Factum Invenio, podle které lidé nemají námitky ani proti reklamním obrazovkám v obchodech.

Ki-Wi Digital, jež se zabývá digital signage, připravilo řešení pro retailové společnosti, které uvažují o využití digitálních obrazovek pro propagační, informační i merchandisingové účely ve svých prodejnách.

Jak to vlastně funguje? Například společnost Tescoma s.r.o., česká špička ve vývoji, designu a prodeji značkových kuchyňských potřeb, zatraktivnila v roce 2010 interiér prodejních center Tescoma pomocí digitálních obrazovek. Tato nová koncepce prodejen a nový styl prezentace napomohl Tescomě zpříjemnit nákupní zážitek svým zákazníkům. Jak uvedl Michal Robek, ředitel IT Tescomy, nasazením multimediálních Ki-Wi přehrávačů do obchodních center Tescoma získala jedinečnou možnost neotřelým způsobem prezentovat funkčnost nových produktů Tescoma pomocí krátkých videozáznamů a zdůrazňovat akční nabídky pomocí obrázkových slideshow.

Pracovník Tescomy může například ze zlínského sídla zasílat na jednotlivé digitální obrazovky rozmístěné v prodejnách po celé ČR i zahraničí aktuální a cílené informace o zboží či akční nabídky a slevy, případně i prezentovat ukázky používání kuchyňských potřeb v praxi, to vše pomocí Ki-Wi aplikace, která nepřetržitě komunikuje s digitálními obrazovkami a slouží pro okamžitou a jednoduchou správu digitálního obsahu. Pan Robek se na adresu efektu digitálních panelů v jejich prodejnách vyjádřil pozitivně: "Již několik prvních měsíců provozu ukázalo úspěšnost nasazení systému v podobě kladných reakcí zákazníků."

Další retailovou společností, která vytváří nový koncept svých prodejen, je Euromedia Group, lídr na knižním trhu v ČR. Pro zkvalitnění merchandisingu instalovala digitální obrazovky ve svých prodejnách v Galerii Harfa v Praze a v OC Forum v Liberci. I v tomto roce hodlá pokračovat ve vylepšování svých prodejen.

Ki-Wi Digital bude nabízet od května 2011 také interaktivní zařízení, kdy své digitální obrazovky dokáže "vyzbrojit" čtečkou čárových kódů, a digitální panel tak slouží nejen pro informační a komerční sdělení, ale umožňuje nakupujícímu po přiložení čárového kódu vystaveného zboží ke  čtečce zhlédnout, jak se tento produkt používá. Tento způsob interakce a edukace sblíží zákazníka s produktem a prodejci napoví, o co návštěvník prodejny jeví zájem, a usnadní mu následnou argumentaci.

Retailové společnosti si začínají čím dál více uvědomovat, že za prodejností jejich zboží nestojí pouze kvalita sortimentu a cena, ale i prostředí, ve kterém se nakupující pohybuje. Dobře použitá digital signage v retailu umožní firmám aktivně a cíleně oslovovat své zákazníky pomocí aktuálních informací a promo nabídek, ale také interaktivních videoukázek.

Společnost Ki-Wi Digital s.r.o. je český technologický „start-up“ specializující se na komplexní řešení v oblasti Digital Signage – reklamních a informačních digitálních panelů. Ki-Wi Digital vyvinulo a nadále rozvíjí online ovládací aplikaci pro dálkovou správu digitálních panelů a řízení zobrazovaného obsahu. Řešení od Ki-Wi Digital je vhodné pro retail, reklamní agentury, města i obce a další soukromé i státní organizace.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist