Na Renaultu Trafic v luxusní výbavě Black Edition skutečně nepoznáte, že jeho sourozencem je užitková dodávka. Výbavou i komfortem patří do první třídy osobních vozů.
Renault užitkové vozy jsou již 14 let jedničkou v prodejích na evropském trhu, Trafic patří mezi ně a nabízí mnohé další pozitivní vlastnosti.
Mám zkušenost s jiným Renaultem Trafic, který jsem před pár roky řídil plně obsazený a naložený až do Nizozemska. Cestující byli spokojeni a já jako řidič také. Trafic Black Edition mi tuto zkušenost potvrdil, ba ji posunul ještě výše.
Minibus působí elegantně, na čemž se podílejí kouřová skla a působivá černá barva, která zdůrazňuje vydařený design. Přístup do části pro pasažéry zajišťují posuvné dveře. Díky jejich rozlehlosti a snadnému vyklápění krajního sedadla prostřední řady je dobře přístupná i třetí řada, za kterou zůstává dost místa pro zavazadla všech cestujících. Pohodu až pro devítičlennou posádku zajišťují prostorná sedadla s příjemným čalouněním, klimatizace se samostatným ovládáním v pasažérské části a výtečné odhlučnění kabiny. Dovnitř proniká jen minimum hluku od motoru i kol, takže při konverzaci napříč řadami netřeba zvyšovat hlas.
Trafic se i výtečně řídí. Přispívá k tomu jak volant, jen o trochu méně skloněný než bývá u osobního vozu zvykem, tak vskutku optimálně naladěný posilovač řízení a rovněž motor. Pod kapotou byl silnější ze dvou turbodieselů připravených pro osobní provedení modelu trafic (115 k), který zatahuje jemně a současně důrazně odspodu. Vozu dává až nečekaný elán, který se nevytrácí ani při plném obsazení. Jeho výkon každý řidič ocení rovněž na dálnici, kde trafic nemá problém s udržením standardního dálničního tempa. Nechybí mu ani schopnost pružného zrychlení i ve vyšších rychlostech. Velmi příjemná čísla o spotřebě prozradil počítač – průměr těsně nad 8 l/100km. Brzdy hodnotím jako optimální – jsou totiž výkonné, ne však přehnaně ostré a současně těžko unavitelné. Vzhledem k dobré manévrovatelnosti se dá s traficem jezdit v pohodě i po městě. Hlídat si je třeba o něco větší šířku vozu, a při zahýbání v uličkách pak přece jen delší rozvor – je třeba více nadjíždět.
Řidičský prostor je rozlehlý a řadicí páka šestistupňové převodovky je, jak to bývá u těchto vozů obvyklé, hned po ruce. Chod měla lehký a relativně přesný, přičemž vyšší převodové stupně jsou dobře přizpůsobeny předpokládaným delším trasám. Řidiči kromě výškově nastavitelného multifunkčního volantu jistě ocení i ergonomii svého pracoviště a intuitivní ovládání jednotlivých prvků.
Trafic představuje výrazně levnější alternativu k MPV. Renault nyní nabízí záruku 5 let nebo 200 000 km, což je důkazem kvality i zajímavé nabídky pro potenciální zákazníky.
Více informací hledejte na
www.renault.cz/uzitkove-vozy
Zdvihový objem: 1996 cm3
Největší výkon: 84 kW/115 k
při otáčkách 3500/min
Max. točivý moment: 300 Nm
při otáčkách: 1500/min
Max. rychlost 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: neuvádí se
Pohotovostní hmotnost 1958 kg
Užitečná hmotnost: 952 kg
Objem nákl. prostoru: 954 l
Spotřeba (město/mimo/kombinace): 9,2/6,7/7,6 l/100km
Objem nádrže: 90 l
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor 4782/1904/1945/3098 mm
Pohon/převodovka: přední/6st. manuální
Cena: 700 900 včetně DPH
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist