Současná generace tradiční modelové řady Master působí velmi přitažlivě a kromě praktičnosti poskytuje svému uživateli na dodávku až nečekaný komfort.

Renault užitkové vozy jsou již 14 let jedničkou v prodejích na evropském trhu, Master patří mezi ně a nabízí mnohé další pozitivní vlastnosti.

Testovaný furgon patří mezi verzemi s předním pohonem k největším. Nese označení L3H2P3, jenže aby byl velikostí a hlavně rozměry nákladového prostoru zcela na vrcholu, musel by mít za písmeny samé trojky. Takto kvůli o něco málo menší výšce (1894 mm, H3/2144 mm) má nákladový prostor objem 12,5 m3 (maximum 14,1 m3). Což rozhodně není málo a dokonce i bočními dveřmi se sem dají umístit celé palety. Vzhledem k vysoké užitečné hmotnosti (1391 kg) na nich mohou být i encyklopedie na křídovém papíru.

Naloženo již máme, zpět za volant. Díky velké ploše předního skla, poměrně úzkým bočním A-sloupkům a vykrojení bočních oken je od výškově nastavitelného volantu jsme měli velmi dobrý výhled jak šikmo dopředu, tak do stran. Dozadu orientaci zprostředkovaly zpětná zrcátka patřičných rozměrů a při couvání nejvíc pomáhala zpětná kamera, přičemž její displej se skrývá na zadní straně sluneční clony.  Stačí jen vyklopit… V kabině se projevila velká zkušenost Renaultu, který je evropskou jedničkou v prodeji užitkových vozů, takže tady rozhodně žádný řidič nebude trpět pocitem, že nemá kam odložit potřebné věci a papíry. Stačí si totiž připlatit symbolických 5000 korun na soubor dalších schránek a přihrádek. Pak je již snadné umístit jak nutné papíry, tak třeba i notebook na zadní část sklopného prostředního opěradla a rovněž pití do hluboké chladicí schránky nebo do vybrání ve dveřích. Nechybí přihrádky na drobnosti i a větší věci se dají skrýt do schránky pod krajním sedadlem. Prostě dost místa na všechno a ještě jsou schránky velmi prakticky rozmístěny.

00015982 600x338

 

Master dostává pod kapotu jen turbodiesel 2.3 dCi, ovšem ve třech výkonových stupních. V tomto případě jeho 125 k (prostřední verze) s šestistupňovou manuální se projevilo příjemně plynulým zátahem. Cval jeho koní, tedy hluk od motoru, proniká do kabiny opravdu velmi tlumeně, což platí i na další vnější hluk. Společně s velmi dobrým tlumením příčných nerovností to zvyšuje komfort jízdy. Velmi uspokojující se v testu ukázala i spotřeba – ve městě se dá jezdit za 10 l na 100 km, průměr v testu se pohyboval kolem 8,5 l/100 km. Vůz se navíc přes své vskutku značné rozměry velmi dobře ovládá, dobrý rejd usnadňuje manévrování, při němž výtečně pomáhá již zmíněná kamera. Je sice za příplatek, ale ten je pouhých 10 000 korun.

Současný master vyhlíží i pohledně, díky přední masce se svislými světlomety vyhlíží i relativně užší než je. Důležitější však jsou jeho praktické vlastnosti a kromě toho, že objemem i nosností plní požadavky každého uživatele, poskytuje i díky dobré výbavě dostatek pohodlí. Motor dává i přes své střídmé požadavky na naftu dostatek dynamičnosti. Třešničkou na dortu je pak prodloužená pětiletá záruka (nebo 200 000 km).

 

mau yel 180x125

 

Více informací hledejte na 
www.renault.cz/uzitkove-vozy

 

 

Zdvihový objem: 2298 cm3

Největší výkon:  92 kW/125 k

při otáčkách 3500/min

Max. točivý moment: 310 N.m

při otáčkách: 1250-2500/min

Max. rychlost 156 km/h

Zrychlení 0-100 km/h neuvádí se

Pohotovostní hmotnost 1970 kg

Užitečná hmotnost: 1391 kg

Objem nákladového prostoru: 12,5 m3

Spotřeba (město/mimo/kombinace): 9,8/7,4/8,2 l/100km

Objem nádrže: 105 l

Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor 6198/2070/2488/4332 mm

Pohon/převodovka: přední/manuální

Cena: 648 900 (bez DPH)

 

 

 

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist