Nákup ojetého vozu často připomíná loterii. A zdaleka ne každý los vyhrává. Jak poznat skryté vady vybraného auta? Jak určit, co je dobrá cena? A jak o ní přesvědčit i prodejce? V Česku začala fungovat nová služba Rádce pro lepší auto (www.chcidobreauto.cz), která nabízí, že to udělá za vás.

V jejím čele stojí třicetiletý Jan Langer. Když zjistil, že v Česku neexistuje žádná profesionální služba, která by takový servis nabízela, hodně ho to překvapilo. „Nákup auta je velká věc, velká investice a v případě ojetých automobilů i ošemetná věc. Řada vad není poznat a šanci odhalit je má jenom odborník. Většina lidí se ale do nákupu pouští sama nebo jen s pomocí přátel,“ říká Langer, který vyrostl v rodině autoopravářů.

Jeho firma nabízí jednoduchý, ale velice užitečný servis – zkušení technici z jeho týmu doprovází zájemce při nákupu aut, vytipované vozy jim důkladně odborně prohlédnou, zhodnotí stav vozidla a odhadnou reálnou hodnotu a výši investic do nutných oprav. Cena jedné takové konzultace je 800 korun.

O službu je velký zájem a i autobazary se k ní staví vstřícně. „Zatím se nám nestalo, že by nás s klientem k prohlídce auta nepustili. A klienti jsou z toho, že na tak velké rozhodování nejsou sami, nadšeni,“ říká Langer. Více informací najdete na www.chcidobreauto.cz nebo volejte Zelenou linku 800 553 333.

Tady je pět rad Jana Langera, jak dobře koupit auto:CD doplnujici obrazek 1

1. S cenou jde vždycky hýbat. Na každém voze je nějaká cenovka, jen málokdy jde o cenu konečnou. Na každém voze má prodejce přidanou marži, a ta nabízí prostor k manévrování. Stačí, když nepřistoupíte na první nabídku a budete k obchodu přistupovat s dostatečnou přípravou.

2. Najděte slabiny. Nikdy nechoďte do bazaru s tím, že chcete „nějaké auto“. Měli byste mít jasnou představu o značce a typu. Každý vůz má nějakou slabinu – najděte ji. Projděte si diskuse na internetu a vyhledejte časté poruchy, konstrukční vady a důvody k reklamaci. Budete vědět, na co se zaměřit a kde začít vyjednávat. Zjistěte si, jak často se vámi vybraný vůz nabízí. U auta, které najdete v každém bazaru, se vám prodejce bude spíše snažit vyjít vstříc.

3. Nastavte si cenový strop. A nenechte si do něj za žádnou cenu zarazit hlavu. Informujete-li ale o své cenové představě prodejce, držte se spíše u podlahy.

4. Buďte chladnokrevní. Nenechte se natlačit do emocionálního nákupu. Nedávejte najevo nadšení a držte se spíše zpátky, dáte tak prodejci najevo, že je na něm, aby vás pro svou nabídku získal.

5. Přiveďte si s sebou odborníka. Všimne si maličkostí, které by laik snadno přehlédl, a o voze bude vědět pravděpodobně více než samotný prodejce. Navíc snadno odhadne výši nutných investic do oprav v blízké budoucnosti. I to může být důvod ke snížení ceny.

Více informací na www.chcidobreauto.cz

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist