Podnikání je opět v kurzu. Lidí, kteří se chtějí postavit na vlastní nohy přibývá. Mnozí ale nevědí, do čeho se pustit. Zajímavou možností je vlastní fast-food, které jsou dlouhodobě na vzestupu. Přečtěte si 5 důvodů, proč si zvolit právě fast-food.
1. Jedlo se, jí se a jíst se bude
Podnikání v gastronomii má skvělou budoucnost. Jíst se zkrátka musí a lidí, kteří si přes den vaří doma, je opravdu málo. Pracující člověk, především v Praze, si na jídlo někam zajde. Podle nedávného průzkumu fast-foodové jedničky na světě, společnosti SUBWAY®, vidí nejvíc Čechů šanci na úspěch právě ve vlastním fast-foodu nebo restauraci.
2. Málo času na jídlo
Lidé také mají na jídlo stále méně času a často ani u oběda příliš dlouho neposedí. Fast-food a především takový, kde je jídlo připravené z čerstvých a zdravých surovin, a kde nechybí zelenina a ovoce, je pro ně ideálním řešením. „Podle našeho průzkumu by si v případě, že má na oběd jen 20 minut, vybralo 40 procent Čechů značkový fast-food. To je nejvíc ze všech dalších možností,“ říká Martin Princ ze společnosti SUBWAY®.
3. Známá značka
Chuť začít podnikat mohou přemoci obavy, zda se svým podnikem uspějete. Řešení tu je! Je jím franchising, podnikání pod známou značkou . Většina fast-foodů funguje v rámci franchisingu, což riziko neúspěchu výrazně snižuje. Zavedená značka pomůže při rozjezdu i v průběhu podnikání. Je s ní snazší marketing, příprava nabídky i nákup vybavení. To ušetří čas i peníze. Při podnikání se známou značkou je potřeba „jen“ chuť a pracovitost.
4. Rychlé jídlo – nižší náklady
Výhodou podnikání v oblasti rychlého občerstvení jsou i menší počáteční náklady. Ve fast-foodu nepotřebujete tolik prostoru a připravujete jednodušší jídla. Například pro přípravu sendvičů v síti SUBWAY® není nutné mít ani velkou kuchyň svybavením jako v restauraci. Není potřeba ani zvlášť velký prostor pro hosty. Vždyť jde o rychlé občerstvení. Zákazník se relativně rychle nají a odchází nebo si jídlo vezme s sebou.
5. Stabilita, když jste v síti
Zvlášť v nejistých dobách je na franchisingu zajímavá jeho stabilita. S velkou firmou a zavedenou značkou za zády se prostě lépe vzdoruje potížím a to zejména v začátcích. Podle statistik je franchising 6krát úspěšnější než podnikání "na vlastní pěst". Kromě toho s velkou tradiční firmou máte jistější stabilní příjmy. „Franchisový řetězec umí lépe reagovat na nové trendy a také pravidelně přichází s novinkami, které podnikání posunují dál,“ doplnil šéf rozvoje sítě SUBWAY® v Česku a ve střední Evropě, Martin Princ.
Chcete se rozjet vlastní byznys a otevřít známý fast-food? Navštivte www.subway-franchising.cz
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist