Veřejnost zná LG především jako výrobce spotřební elektroniky, ale jeho portfolio je mnohem bohatší.
Celosvětově LG stojí na třech pilířích. Jedním je skutečně segment spotřební elektroniky, ten je největší a spadá tam bílá technika, TV a audiosystémy, mobilní telefony či solární panely a klimatizace. Druhým je oblast chemická, v níž se soustřeďujeme zejména na vývoj a výrobu akumulátorů a energetických úložišť obecně. Třetí součástí LG je divize zaměřená na telekomunikace.
Zaujala mě zmínka o chemické divizi a akumulátorech, zabývá se i elektromobilitou?
Samozřejmě. Dokonce v současné době tvoří její podstatnou součást. LG je lídrem ve vývoji a výrobě elektrobaterií pro automotive a rozvíjí se i v rámci elektromobility jako takové. Když si půjdete koupit prémiovou značku elektrokola či elektrokoloběžky, je téměř jisté, že v ní budou naše články. Kromě toho se ale v divizi zabýváme i konceptem uchování energie. Příští rok bychom rádi představili unikátní řešení solárních panelů, tepelného čerpadla a úschovy energie. Bude se jednat o jeden systém, který dokáže vyrobenou energii uschovat, a zákazník se tak stane energeticky soběstačným.
Jak vidíte budoucnost jednotlivých odvětví, ve kterých LG Electronics působí?
S ohledem na zájem o elektromobilitu se domníváme, že má naše chemická divize obrovský potenciál a výrazně poroste. LG vlastně před více než 60 lety na chemické divizi vzniklo a následně se rozrostlo i do dalších oblastí. Co se týče elektroniky, největší obraty tvoří oddíl domácích spotřebičů a klimatizací, i tam bychom chtěli pokračovat v růstu. Domnívám se, že porosteme také v oblasti automotive, protože nabízíme unikátní a velmi žádaná řešení.
Jak se LG daří na tuzemském trhu?
Je všeobecně známo, že o zákazníky a dominanci na trhu soupeříme s další korejskou značkou, například v rámci byznysu s TV. Už se nám podařilo dostat se i na pozici lídra, takže víme, jak prvenství chutná, a rádi bychom se na špici v příštím roce vrátili. V oblasti praní jsme jedničkou už téměř 10 let a ačkoliv jsme v chlazení zatím dvojkou, mílovými kroky se špičce přibližujeme. Příští rok bychom konkurenta z trůnu rádi sesadili.
Jakou máte pro dosahování těchto cílů strategii?
Základem je skvělý produkt, který je výsledkem dlouholeté pozice LG jako technologického lídra a inovátora ve všech odvětvích. Rádi bychom, aby se značka LG stala pro zákazníky první volbou, ať už si budou chtít koupit televizi, lednici, pračku, sušičku či tepelné čerpadlo. Musíme se tedy dostat do hlav spotřebitelů a posunout značku dále. Musí z ní cítit emoci.
Důležitou podporu brandu spatřuji v sociálních médiích, v cílené komunikaci se zákazníkem skrz brand ambasadory a influencery. Nedávno jsme např. navázali spolupráci s šéfkuchařem a porotcem soutěže MasterChef Přemkem Forejtem a věřím, že propojení s touto osobností pomůže vnímat značku LG jako ekvivalent prémiových produktů. Spotřebitel musí zároveň vědět, že vyrábíme nejkvalitnější produkty. To je teď důležitým úkolem marketingu. Je potřeba ho efektivně propojit s obchodem a dostat značku k lidem. Dát jim vědět, že naše technologická řešení mohou ušetřit spoustu času, peněz i energie. Proto také chceme více přiblížit náš slogan „Life’s Good“ veřejnosti a podtrhnout jeho poselství.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist