Empatie, personalizace a pohodlí jsou pro zákaznické vztahy zcela nepostradatelné. Právě proto se i tak konzervativní odvětví, jako je bankovní sektor nebo pojišťovnictví, začala razantně digitalizovat. Dokonce i luxusní značky, které se primárně spoléhaly na osobní přístup, svou strategii rychle mění: investují do digitální transformace obchodu a marketingu a přechází do online prostředí. Mnoha podnikům i neziskovým organizacím pomohlo, že zahájily projekt digitalizace ještě před covidovou krizí. Většině to zajistilo konkurenční výhodu a nemusely bojovat o přežití.

Zatímco v některých odvětvích se byznys adaptuje na digitální prostředí pod tlakem, mnoho firem pojímá digitalizaci jako významný prvek růstu firmy.  Postoje k digitalizaci se liší i z procesního hlediska: část firem pojímá přechod na digitální technologie jako rychlé řešení aktuálních problémů, pro většinu však jde o setrvalý proces, kterým se transformují a adaptují na změny zákaznického chování. A zpětná vazba od zákazníků se promítá i do dalších aspektů využívání zákaznických dat. Společnosti stále nahlížejí na digitalizaci jako na vícekanálovou komunikaci a s tím spojené zlepšení zákaznické zkušenosti, což vyžaduje větší objem a kvalitu dat získaných od zákazníků. Jejich zákazníci však kladou důraz na transparentnost a využívání osobních údajů.

Proměňující se vzorce zákaznického chování jsou jedním z klíčových prvků, které firmy motivují k přechodu do digitálního prostředí. Čím více se zákazníci spoléhají na online obchod a služby, tím vyšší požadavky mají na jejich poskytovatele, a to nejen v e-commerce sféře. Například ve finančním sektoru více než dvě třetiny klientů (68 %) uvádějí, že se jejich nároky na digitální připravenost odvětví výrazně zvedly (zpráva Trends in Financial Services od Salesforce, 2020) ve srovnání s obdobím před pandemií.

Právě digitální technologie, data a transformace budou tématem první online konference Future Summit, kterou na základě zkušeností získaných ze zákaznických projektů z uplynulého roku spolupořádají 15. 4. Merkle (dříve Isobar technologies), Future Sales a EP Events and Production.

Celodenní program bude rozdělen do osmi tematických bloků, v jejichž rámci vystoupí specialisté na data, digitální transformaci, email marketing nebo právo a experti z firem, ve kterých je proces digitální transformace aktuálně v plném proudu. Zaměří se na konkrétní příklady procesů, kde digitalizace proměňuje podobu byznysu od samých základů. Velkým tématem bude i využití dat, a to jak z praktického úhlu pohledu, tak i optikou ochrany osobních údajů.

Na konferenci vystoupí také Martin Šebela, šéf Salesforce implementačního týmu a Daniel Urminský, regionální manažer Merkle, kteří vedou týmy specialistů na digitální transformaci. V mnoha českých i zahraničních firmách implementují transformační projekty na cloudových platformách. S účastníky konference se mimo jiné podělí o hlavní chyby, kterých se firmy poslední dobou dopouštějí pod vidinou rychlé a snadné digitalizace. Dotknou se samozřejmě i trendu automatizace marketingu a digitalizace obchodu.

Účast na konferenci je zdarma a zájemci se mohou registrovat na https://futuresummit.cz/, kde také najdou kompletní program akce, profily prezentujících a partnerských společností.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist