Trh packagingu se změnil
Mnoho firem chce restartovat svůj business, potřebuje vyrábět nové obaly, ale situace na trhu je nyní složitá. Společnosti se potýkají s nedostatkem papíru. S raketovým nárůstem e-commerce vzrostla poptávka po obalech a s ní i cena papíru a jeho dostupnost. Firmy se u dodavatelů papíru doslova přetahují o suroviny na vlnitou a hladkou lepenku. Dalším problémem je vysoký nárůst dopravních nákladů z východu. Mnoho značek nakupovalo hotové obaly z Asie kvůli výhodnější ceně. Díky vysokému nárůstu poptávky, a s ní spojených dlouhých dodacích lhůt se už tato strategie nevyplatí. Proto začínají společnosti hledat výrobce obalů v Čechách.
Diverzifikace dodavatelů zachraňuje výrobu
Ne každá firma si může dovolit více dodavatelů. Exkluzivním partnerstvím si sice zajistí nízké náklady, to se ale nemusí vyplatit právě v situaci, kdy dodavatel nemůže poptávce vyhovět. „Spolehlivý obchodní partner se hledá dlouho, ale nám se tato investice vyplatila. Uzavřeli jsme partnerství se širokou škálou dodavatelů papíru, a kromě toho jsme se také předzásobili. Materiál máme na skladě, jsme plně soběstační a můžeme zákazníkům nabídnout i dobré ceny,“ vysvětlil ředitel Packagingu Petr Hajda, z brněnské tiskárny POINT CZ.
Nové obaly vás nemusí zruinovat
Náklady na obaly se ale dají snížit i v této složité době. Společnosti si často neuvědomují, že mohou ušetřit například při skládání nebo kompletaci obalů. Čas a lidská práce jsou totiž to nejdražší. Upravenou konstrukcí obalu se dají ušetřit vteřiny při jeho skládání. Ty se pak mění v hodiny i dny, a ty znamenají značné úspory. „Jednomu z našich klientů v oblasti elektroniky jsme navrhli úpravu vnitřní konstrukce obalu. Díky tomu se snížil materiálový odpad o téměř třicet procent, což mělo samozřejmě zásadní dopad na cenu dodávky. Nedodáváme jen technický návrh obalu, ale kompletní řešení vnitřního a vnějšího designu. Při vývoji obalů v tiskárně POINT CZ klademe velký důraz na úsporu času při výrobě a skládání komponentů balení. V loňském roce jsme také rozšířili naše technologie o dva špičkové stroje švýcarské značky Bobst, která dokáží vyrábět velmi složité obaly v obrovské rychlosti. Rád bych vzkázal zákazníkům: Máme pro vás materiál i volnou výrobní kapacitu. Navíc vám dokážeme pomoct s konstrukcí. Stačí jen, když se ozvete,“ doplnil Petr Hajda.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist