Za dobu svého působení vydala CCS Česká společnost pro platební karty celkem 2,5 milionu karet, s nimiž lze platit od pohonných hmot přes parkování až po elektro dobíjení. Před čtrnácti lety se tato firma s českými kořeny stala součástí světového koncernu Fleetcor.

Události posledního roku a půl se výrazně projevily na trhu dopravy a logistiky. Jak se situace vyvíjela v segmentu palivových karet, proměnilo se nějak jejich fungování?

V oblasti firemních vozových parků, zahrnujících osobní a lehké užitkové vozy, si udržujeme významný tržní podíl, a proto jsme v první části pandemie i na našich datech sledovali obdobný příběh, jaký v této oblasti popisovala média. Nicméně od loňského podzimu je již patrný rozdíl, a to ve smyslu znovuobnovení podnikání v závislosti na jednotlivých odvětvích i schopnostech adaptace firem.

Změn u nás proběhlo hodně a přirozeně byly silně poháněny koronakrizí. Během několika dnů jsme přenastavili systémy, umožnili kolegům pracovat z domu a v tomto módu část firmy funguje dodnes. Část změn, a to hlavně produktové úpravy podporující digitalizaci, proběhne ještě nyní na podzim.

Podle čeho má firma vybírat vhodnou palivovou kartu - jaká základní kritéria by měla zhodnotit, aby ze zvolené služby vybrala tu, která jí bude nejlépe sloužit?

Podle mého soudu jde o tři základní kritéria výběru. Kvalita produktu, pod kterou spadá rozsah sítě, cena a dostupnost doplňkových služeb. Dále rychlost a kvalita servisu, zaručující promptní řešení jakýchkoliv požadavků. A jako třetí bych jmenoval digitalizaci a automatizaci, které umožní lépe zacílenou komunikaci a služby na míru.

Komerční článek

Jak přistupujete k otázce udržitelnosti? Motivujete nějak své klienty, aby volili zelená řešení?

Ano, ve spolupráci s našimi partnery umožňujeme našim klientům redukovat jejich uhlíkovou stopu a snížit dopady na životní prostředí. A to díky konkrétním certifikovaným nebo lokálním projektům jak globálně, tak i v Česku. Jedná se například o výsadby stromů, revitalizace zeleně, podporu zdrojů větrné či vodní energie a další. Dále již nějakou dobu nabízíme naši nejpoužívanější kartu Limit s možností plateb za dobíjení elektromobilů.

Jste na trhu tři desítky let - jak se za tuto dobu váš obor proměnil?

Osobně se domnívám, že ta největší změna je teprve před námi. A v podstatě za dveřmi. Jde o zásadní změnu mobility s klíčovým vlivem elektromobilů. To vše ruku v ruce s výrazně silnější rolí technologií a dat v tomto celém systému.

Samozřejmě technologie již dnes určují klíčové změny v odvětví, ale jejich role bude v následujících letech dramaticky narůstat.

Jaké jsou vaše plány?

Musíme přizpůsobit naše produkty a služby a nabídnout co nejlepší komplexní řešení, abychom firmám umožnili snadný přechod z jejich stávajících vozových parků ke smíšenému autoparku s významným podílem elektroaut.

Jan Polívka
Jan Polívka
Foto: archiv CCS Česká společnost pro platební karty
Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist