Není to však jen o tom www stránky vytvořit, protože pro prorazení do světa vyhledávačů potřebujete kvalitní SEO.

Jak takové SEO může ovlivnit pozici vašeho webu, tak na tyto otázky nám odpoví SEO konzultant, který působí na trhu již řadu let a má bohaté zkušenosti v oblasti SEO nejen v ČR, ale i na Slovensku.

Jaký vliv má SEO na vyhledávače a co to vůbec znamená?

Pojďme si nejdřív SEO stručně definovat. SEO vzniklo jako zkratka z anglického výrazu Search Engine Optimization a znamená optimalizace pro vyhledávače. Jeho účelem je zvýšení návštěvnosti webových stránek přes vyhledávače jako Google nebo Seznam a podobně. SEO jde také o to, aby na vaše www stránky a e-shopy přicházeli především návštěvníci, z kterých se stanou i vaši zákazníci a přinesou vám požadovaný zisk. Právě přes weby máte požadavky jako prodej produktů a služeb a podobně. Přes vyhledávače se na vaše weby dostane ten největší počet návštěvníků a budoucích zákazníků. Vyhledávače každý web na internetu kontrolují a provádějí výpočty, z kterých si odvedou jakési bodování webových stránek. A čím vyšší bodování, tak tím lepší pozice pro váš web ve vyhledávači. A to dokáže ovlivnit právě SEO.

Jak může váš web pozitivně zapůsobit na vyhledávače? To ví SEO

Jak tedy SEO dokáže web ovlivnit?

Pro vyhledávače hrají důležitou roli on-page a off-page faktory. Když se podíváme blíž na on-page faktory, tak jde o skupinu faktorů, které může ovlivnit přímo správce webu či SEO specialista, a to přímo na webu. Jedná se o faktory jako kvalita a struktura obsahu, rychlost načítání webových stránek, funkčnost odkazů, nastavení kódů, HTML, klíčová slova, originalita obsahu webu, aktuálnost, šifrování pomocí SSL a mnoho dalších. V případě off-page faktorů se jedná o záležitosti, které nelze ovlivnit přímo na webu. Jde tedy o stáří a kvalitu domény a zpětné odkazy. Právě zpětné odkazy jsou v procesu zviditelnění www stránek vysoce důležité. A tohle všechno dokáže ovlivnit proces SEO.

 Když to tak poslouchám, tak SEO asi nelze udělat jednorázovým nastavením?

SEO není opravdu o nějaké jednorázové akci a není ani automaticky součástí webových stránek. Jde o proces trvající dlouhodobě a intenzivně. Jedině tak lze dosáhnout požadované výsledky v podobě viditelnosti webu ve vyhledávači, jejich přední pozice ve vyhledávačích a zvýšené návštěvnosti, s kterou přichází i zisk. A to nejen na chvíli.

Text nevyjadřuje názor redakce