• Společnost Fidelity International vzhledem ke své politice klimatického investování přizpůsobuje svou dlouhodobou strategii správy aktiv cíli uhlíkové neutrality.

  • Společnost Fidelity International (Fidelity), globální správce aktiv s celkovým objemem klientských prostředků ve výši 787,1 miliardy dolarů, oznámila zlepšení přístupu k investování do ochrany klimatu. Přizpůsobuje přitom svou dlouhodobou aktivní strategii správy aktiv cíli čisté uhlíkové neutrality.

  • V návaznosti na slib dosáhnout do roku 2050 nulových emisí se společnost Fidelity jakožto zakládající signatář iniciativy Net Zero Asset Managers Initiative zavázala snížit emise CO2 v celém svém portfoliu o 50 % oproti roku 2020 a to už do roku 2030.

Jako návod pro tento proces zavede společnost Fidelity vlastní klimatické ratingy. Tyto ratingy využívají interní analytici společnosti Fidelity k vyhodnocování strategií vedoucích k uhlíkové neutralitě společností, a bude sloužit ke stanovení cílů pro cestu k uhlíkové neutralitě jejích vlastních fondů. Spolu s rozšířeným hlasovacím programem oznámeným letos v létě, který má za cíl udržet společnosti v souladu s minimálními standardy ESG, bude tato politika povzbuzovat společnosti, aby snižovaly svůj dopad na planetu a přinášely hodnotu všem zúčastněným stranám ve světě směřujícím k dekarbonizaci.

"Jako odpovědný investor musíme rozumět “uhlíkové stopě” v portfoliích, která spravujeme pro naše klienty, a spolupracovat se společnostmi, do nichž investujeme, aby snižovaly emise v souladu s globálními cíli uhlíkové neutrality," uvedla Jenn-Hui Tan, globální ředitelka pro správu a udržitelné investování společnosti Fidelity International.

"Společnost Fidelity investuje do mnoha předních světových společností a jako aktivní správci kapitálu chceme využít svého vlivu k tomu, abychom pomohli světu splnit jeho klimatické cíle. Cílem této dlouhodobé, angažované politiky je vést podniky k odpovědnosti za jejich uhlíkovou stopu a zajistit, aby transparentní veřejné trhy byly mocnou silou pro dekarbonizaci," dodává Jenn-Hui Tan.

Klimatické ratingy

Vlastní metodika Climate Rating společnosti Fidelity vychází z odborných znalostí výzkumných analytiků Fidelity International, specialistů na udržitelný rozvoj a více než 400 investičních odborníků z celého světa, kteří hodnotí společnosti na základě jejich závazků přizpůsobit své podnikání uhlíkově neutrální budoucnosti.

Klimatické ratingy budou aplikovány na všechny společnosti v investičním portfoliu společnosti Fidelity a začleněny do všech investičních rozhodnutí. V první fázi budou ratingy použity k identifikaci příležitostí v odvětvích s velkým dopadem a ke stanovení prozatímních cílů pro rok 2025 a dále, aby bylo zajištěno, že všechny fondy podporující environmentální nebo sociální cíle i fondy orientované na udržitelnost, budou do roku 2050 v souladu s plánem čisté uhlíkové neutrality.

V případech, kdy bude vyhodnoceno, že emitenti nejsou v souladu s plány FI, ale disponují rozumnými plány přechodu na nižší emise, se bude společnost Fidelity snažit působit na management se záměrem zlepšit pokrok směrem ke snížení emisí.

"Ratingy zajistí, že se naše úsilí zaměří na nejlepší příležitosti ke snižování emisí. Cílená angažovanost přitom bude mít zásadní význam pro dosažení emisních cílů našeho portfolia," říká Jenn-Hui Tan.

Společnost Fidelity se rovněž zavázala ke snižování vlastních emisí, když posunula svůj cíl snížit provozní emise CO2 v celé společnosti na čistou nulu do roku 2030.

Uhlí

Aby společnost Fidelity zajistila, že její portfolio bude v souladu s cílem uhlíkové neutrality, zavazuje se dnes postupně ukončit expozici v energetické oblasti uhlí v zemích OECD do roku 2030 a do roku 2040 celosvětově.  Tento závazek je v souladu s doporučeními IEA Net Zero 2050 a celosvětovým úsilím o zastropování globálního oteplování o 1,5 stupně.

Tento postupný odchod poskytne společnostem příležitost prokázat schopnost přeměny a bude se řídit politikou společnosti Fidelity v této oblasti. Pokud jednotlivé společnosti neprokáží, že směřují k uhlíkové neutralitě v časovém horizontu nepřesahujícím tři roky, bude se společnost Fidelity snažit o prodej.

"Okamžité ukončení naší expozice vůči společnostem s vyššími emisemi pravděpodobně nezmění skutečné emise ani nevyřeší energetické potřeby mnoha současných zemí, ale naopak by to snížilo náš vliv na klimatickou změnu, kterou můžeme vykonávat prostřednictvím aktivní angažovanosti v těchto společnostech," vysvětluje Jenn-Hui Tan.

„Ačkoli je společnost Fidelity i nadále odhodlána spolupracovat se společnostmi na jejich transformaci, uvědomujeme si, že některé činnosti a podniky jsou neslučitelné s uhlíkově neutrální budoucností. Prodej je až poslední možností, ale je to jediné východisko v případech, kdy společnosti nebudou schopny nebo ochotny vykázat nějaký pokrok. "

„Kromě toho budeme nadále revidovat naše cíle, abychom ruku v ruce s rostoucím tempem inovací a technologického pokroku zůstali schopní flexibilně reagovat na významné pokroky v této oblasti."

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist