Nárůst práce z domova na home office způsobil snížení počtu služebních jízd a především cest do zaměstnání. Reakce pojišťoven na sebe nenechaly dlouho čekat. Pojišťovací domy se snaží přetáhnout klienty na svou stranu nabídkou nižší ceny při kalkulaci pojištění auta. Dokáže ihned a online spočítat a vybrat to nejvýhodnější povinné ručení na míru. Tento online nástroj ušetří až 70 % běžné ceny pojištění vozu.
Kupříkladu pojišťovna Allianz staví svoji strategii na mottu Jezdím málo, platím málo a za menší počet ujetých kilometrů nabízí levnější pojistku. Přičemž stačí jen ověření klienta prostřednictvím čísla pojistné smlouvy a data narození nebo IČa. Klient poté skrze online formulář nahraje stav tachometru a pojišťovna mu automaticky předloží nové nacenění pojistky.
Zohledňování ujetých kilometrů se v posledních měsících stalo trendem číslo jedna. Sleva na nízký nájezd do dvanácti tisíc kilometrů ročně se přitom může týkat až dvou milionů řidičů. O nižší ceny povinného ručení však zažádala nebo je již čerpá pouze zhruba 500 tisíc motoristů.
Nejedná se navíc o zanedbatelné částky. U pojišťovny Allianz lze za malý počet najetých kilometrů ušetřit až 35 % na pojistném. U pojišťovny Pillow se jedná už o 40 procent. Kalkulace pojistného na základě ručičky tachometru přitom není žádnou novinkou. Podrobný přehled zákonného pojištění, konkrétních cenových nabídek a limitů nabízí například portály www.vpojisteni.cz nebo www.123ruceni.cz.
Pojišťovna UNIQA tuto službu provozuje a nabízí více než deset let. Řidič spolu se smlouvou obdrží i palubní jednotku SafeLine, telematickou službu, která každoročně automaticky vyhodnocuje nájezd. Při nájezdu méně než 20 000 kilometrů má klient nárok na slevu na povinném ručení i havarijním pojištění ve výši 10 až 25 %.
Pro přechod k jiné pojišťovně je nejprve nutné vypovědět smlouvu u té předchozí. Žádost o zrušení povinného ručení zpravidla vyžaduje důvod, pokud je žádost podána před uplynutím pojistného období.
Levnější spoluúčast je atraktivním benefitem řady pojišťoven
Pojišťovny přicházejí s různými variantami inovací služeb. Zvedají limity pro pojistné plnění, což je následkem zejména rostoucí inflace. Pojišťovny v zájmu udržení klienta volí benevolentnější strategii a jednou z pák, jak toho docílit, je výhodnější spoluúčast.