Nárůst práce z domova na home office způsobil snížení počtu služebních jízd a především cest do zaměstnání. Reakce pojišťoven na sebe nenechaly dlouho čekat.  Pojišťovací domy se snaží přetáhnout klienty na svou stranu nabídkou nižší ceny při kalkulaci pojištění auta. Dokáže ihned a online spočítat a vybrat to nejvýhodnější povinné ručení na míru. Tento online nástroj ušetří až 70 % běžné ceny pojištění vozu. 

 

Kupříkladu pojišťovna Allianz staví svoji strategii na mottu Jezdím málo, platím málo a za menší počet ujetých kilometrů nabízí levnější pojistku. Přičemž stačí jen ověření klienta prostřednictvím čísla pojistné smlouvy a data narození nebo IČa. Klient poté skrze online formulář nahraje stav tachometru a pojišťovna mu automaticky předloží nové nacenění pojistky

 

Povinné ručení i havarijní pojištění jsou nezbytným doplňkem provozuschopného vozu. Inovativní služby pojišťoven lákají nové zákazníky na výhodnější podmínky.
Povinné ručení i havarijní pojištění jsou nezbytným doplňkem provozuschopného vozu. Inovativní služby pojišťoven lákají nové zákazníky na výhodnější podmínky.
Foto: Pexels.com

 

 

Zohledňování ujetých kilometrů se v posledních měsících stalo trendem číslo jedna. Sleva na nízký nájezd do dvanácti tisíc kilometrů ročně se přitom může týkat až dvou milionů řidičů. O nižší ceny povinného ručení však zažádala nebo je již čerpá pouze zhruba 500 tisíc motoristů. 

 

Nejedná se navíc o zanedbatelné částky. U pojišťovny Allianz lze za malý počet najetých kilometrů ušetřit až 35 % na pojistném. U pojišťovny Pillow se jedná už o 40 procent. Kalkulace pojistného na základě ručičky tachometru přitom není žádnou novinkou. Podrobný přehled zákonného pojištění, konkrétních cenových nabídek a limitů nabízí například portály www.vpojisteni.cz nebo www.123ruceni.cz

 

Pojišťovna UNIQA tuto službu provozuje a nabízí více než deset let. Řidič spolu se smlouvou obdrží i palubní jednotku SafeLine, telematickou službu, která každoročně automaticky vyhodnocuje nájezd. Při nájezdu méně než 20 000 kilometrů má klient nárok na slevu na povinném ručení i havarijním pojištění ve výši 10 až 25 %

 

Pro přechod k jiné pojišťovně je nejprve nutné vypovědět smlouvu u té předchozí. Žádost o zrušení povinného ručení zpravidla vyžaduje důvod, pokud je žádost podána před uplynutím pojistného období.  

Levnější spoluúčast je atraktivním benefitem řady pojišťoven

Pojišťovny přicházejí s různými variantami inovací služeb. Zvedají limity pro pojistné plnění, což je následkem zejména rostoucí inflace. Pojišťovny v zájmu udržení klienta volí benevolentnější strategii a jednou z pák, jak toho docílit, je výhodnější spoluúčast

 

Nevýhodně uzavřené havarijní pojištění může svému majiteli velmi znepříjemnit život. Pohlídat si výši spoluúčasti při autonehodě je základ.
Nevýhodně uzavřené havarijní pojištění může svému majiteli velmi znepříjemnit život. Pohlídat si výši spoluúčasti při autonehodě je základ.
Foto: Pexels.com

Za poněkud staromódní je považována procentní spoluúčast při autonehodách. V mnoha pojistných smlouvách bylo zaneseno pravidlo procentní spoluúčasti, to znamená, čím větší škoda, tím vyšší spoluúčast

Kupříkladu při spoluúčasti 5 %, avšak minimálně 10 000 Kč, je při škodě 100 000 Kč výše spoluúčasti 10 000 Kč. Při škodě 500 000 Kč už se jedná o částku 25 000 Kč. Tento způsob vyčíslení spoluúčasti vylučuje jakýkoli spoleh na finanční rezervu. 

Po vzoru Kooperativy nyní pojišťovny obracejí a lákají na fixní spoluúčast, kde klient hradí pevnou smluvně sjednanou částku bez ohledu na výši škody. 

ČSOB Pojišťovna zachází ještě dál. Ačkoli nenabízí fixní spoluúčast, vychází svým klientům vstříc formou jinou, avšak neméně lukrativní. Při opravě bouraného vozidla ve smluvním servisu je spoluúčast vyhodnocena na symbolických 1 000 Kč.

 

Text nevyjadřuje názor redakce