Nárůst práce z domova na home office způsobil snížení počtu služebních jízd a především cest do zaměstnání. Reakce pojišťoven na sebe nenechaly dlouho čekat. Pojišťovací domy se snaží přetáhnout klienty na svou stranu nabídkou nižší ceny při kalkulaci pojištění auta. Dokáže ihned a online spočítat a vybrat to nejvýhodnější povinné ručení na míru. Tento online nástroj ušetří až 70 % běžné ceny pojištění vozu.
Kupříkladu pojišťovna Allianz staví svoji strategii na mottu Jezdím málo, platím málo a za menší počet ujetých kilometrů nabízí levnější pojistku. Přičemž stačí jen ověření klienta prostřednictvím čísla pojistné smlouvy a data narození nebo IČa. Klient poté skrze online formulář nahraje stav tachometru a pojišťovna mu automaticky předloží nové nacenění pojistky.

Zohledňování ujetých kilometrů se v posledních měsících stalo trendem číslo jedna. Sleva na nízký nájezd do dvanácti tisíc kilometrů ročně se přitom může týkat až dvou milionů řidičů. O nižší ceny povinného ručení však zažádala nebo je již čerpá pouze zhruba 500 tisíc motoristů.
Nejedná se navíc o zanedbatelné částky. U pojišťovny Allianz lze za malý počet najetých kilometrů ušetřit až 35 % na pojistném. U pojišťovny Pillow se jedná už o 40 procent. Kalkulace pojistného na základě ručičky tachometru přitom není žádnou novinkou. Podrobný přehled zákonného pojištění, konkrétních cenových nabídek a limitů nabízí například portály www.vpojisteni.cz nebo www.123ruceni.cz.
Pojišťovna UNIQA tuto službu provozuje a nabízí více než deset let. Řidič spolu se smlouvou obdrží i palubní jednotku SafeLine, telematickou službu, která každoročně automaticky vyhodnocuje nájezd. Při nájezdu méně než 20 000 kilometrů má klient nárok na slevu na povinném ručení i havarijním pojištění ve výši 10 až 25 %.
Pro přechod k jiné pojišťovně je nejprve nutné vypovědět smlouvu u té předchozí. Žádost o zrušení povinného ručení zpravidla vyžaduje důvod, pokud je žádost podána před uplynutím pojistného období.
Levnější spoluúčast je atraktivním benefitem řady pojišťoven
Pojišťovny přicházejí s různými variantami inovací služeb. Zvedají limity pro pojistné plnění, což je následkem zejména rostoucí inflace. Pojišťovny v zájmu udržení klienta volí benevolentnější strategii a jednou z pák, jak toho docílit, je výhodnější spoluúčast.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist