Reklama je na každém kroku. Lidé jsou informacemi přehlcení, a proto není divu, že řada z nich běžnou reklamu už zcela ignoruje. „Je přirozené, že nevěnujeme pozornost značkám, které tvrdí, že jsou skvělé, jedinečné a revoluční. Pro lidi je daleko důležitější vědět, s jakým problémem jim daná služba nebo produkt může pomoci, co značka dělá pro lepší budoucnost nebo jaký příběh se za ní skrývá,“ říká Ondřej Sitta, šéf kreativního studia české internetové jedničky Seznam.cz, které se věnuje tvorbě nativní reklamy.

Ta spočívá v tom, že inzertní sdělení splývá s platformou, kde je publikované. „Máme obrovskou výhodu v důvěryhodnosti Seznam Zpráv, kam lidé chodí za kvalitním obsahem, a tak rádi věnují pozornost i komerčnímu obsahu,“ vysvětluje Sitta s tím, že komerční články jsou viditelně označené a spjaté se značkou, a tak čtenáři vědí, že se nejedná o klasický redakční obsah.

Aby reklama fungovala, lidé na značku nesmí zapomenout

Smysluplná reklama musí podle Ondřeje Sitty přinášet inspiraci, informace nebo zábavu čtenářům. Tak si potenciální zákazníci tvoří silnější asociaci se značkou. „Dopady našich formátů měříme. Víme, jak sdělení, ať už formou článku, videa nebo grafického zpracování, dostane značku do paměti čtenářů. Tím pádem si na ni při nákupech mohou snáze vzpomenout,“ přibližuje Sitta fungování kvalitní reklamní kampaně zaměřené na posilování brandu.

Ocenění Native Advertising AwardsSeznam Brand Studio za své reklamní projekty letos získalo řadu ocenění. „Uspěli jsme v soutěži Native Advertising Awards, které se každoročně účastní týmy z BBC, The New York Times nebo The Guardian. Odvezli jsme si celkem šest medailí a mezinárodní porota nás ocenila i jako nejlepší studio nad 20 zaměstnanců na světě,“ popisuje Sitta celosvětový úspěch.

Stejně důležité je podle něj i stříbro ze soutěže IMC European Awards, kde studio uspělo s nízkorozpočtovou kampaní pro společnost Crestyl. „Od klienta víme, že jsme pomohli ke zhruba 20 procentům z celkového prodeje bytů v komplexu, který jsme v kampani promovali. Dopad naší práce na byznys nás vždycky potěší nejvíc,“ říká Sitta.

Obsah ve studiu vytváří přibližně tři desítky marketérů, storytellerů, grafiků a kodérů. Propracované články Seznam Native, které kromě textu doplňuje i působivý vizuál, loni vygenerovaly přes 16 milionů přečtení a stovky tisíc přímých prokliků na klientské weby. Na videa vytvořená studiem se uživatelé dívali tisíce hodin. „Pokud do toho chcete jít s námi a zkusit dát o sobě vědět originálním způsobem, napište nám na projekty@firma.seznam.cz. Už se těšíme na spolupráci,“ uzavírá Sitta.

Text nevyjadřuje názor redakce