Návštěvnost domovské stránky je v porovnání s rokem 2019, tedy dobou před vypuknutím pandemie koronaviru, aktuálně vyšší o 37 procent. Důvodem je mimo jiné fakt, že se výrazná část populace naučila „žít online“, ať už se to týká konzumace obsahu nebo online nakupování. Z pohledu sociodemografických dat v návaznosti na návštěvnost ekosystému Seznam.cz je poměr ženy versus muži téměř vyrovnaný a nejsilnější věková hranice začíná u skupiny lidí 45+.

ProhlížečKdy být online v roce 2022? Na začátku týdne!

„Z detailního pohledu na naše data jsme vypozorovali pokračování trendu, kdy jsou z pohledu návštěvnosti dlouhodobě nejsilnějšími dny pondělí a úterý,“ říká Jana Pačísková, datová analytička ve společnosti Seznam.cz, a dodává, že nejexponovanější čas, kdy na Seznam lidé chodí načerpat informace, je mezi 8. a 10. ranní a poté ve večerních hodinách, kdy je na domovské stránce opravdu živo.

Lidé na Seznamu čtou informace převážně o zdravotnictví a VIP osobnostech

„Aktuálně máme téměř 390 webových stránek, ze kterých je do služby Seznam.cz Newsfeed denně doručeno na 3 000 článků a z těch zhruba 90 procent publikujeme. Míra prokliků se dlouhodobě drží mezi 5,5 až 6,5 miliony denně. V první polovině letošního roku křivka výrazně vzrostla koncem února, kdy začala ruská invaze na Ukrajinu. V tu chvíli denní počet kliků stoupl až k 8,5 milionům,“ říká Tereza Strnadová, šéfeditorka domovské stránky Seznam.cz.

Kromě války na Ukrajině a zpravodajských textů reflektujících aktuální události, například o pandemii koronaviru nebo politickém dění, se uživatelé české internetové jedničky na domovské stránce dlouhodobě zajímají o témata týkající se zajímavostí ze světa osobností a celebrit a zdravotnická témata.

ZbožíU Čechů dlouhodobě dominují nákupy mobilů

Nejaktivnějšími konzumenty nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz jsou lidé ze Středočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. „Bez ohledu na to, jestli se podíváme na dobu před nebo po vypuknutí pandemie koronaviru, na první příčce se v nabídkách podle kategorií dlouhodobě drží mobilní telefony,“ upřesňuje Jana Pačísková. Zajímavý je pohled na další příčky, kdy na třetím místě jsou aktuálně krbová kamna, o která výrazně vzrostl zájem už od letošního jara, a to téměř dvojnásobně oproti minulému roku, což zjevně odráží obavy Čechů z energetické krize. Naopak v letech od roku 2019 do 2021 dominovaly kategorie jako sport, kultura nebo zábava.

Text nevyjadřuje názor redakce