Návštěvnost domovské stránky je v porovnání s rokem 2019, tedy dobou před vypuknutím pandemie koronaviru, aktuálně vyšší o 37 procent. Důvodem je mimo jiné fakt, že se výrazná část populace naučila „žít online“, ať už se to týká konzumace obsahu nebo online nakupování. Z pohledu sociodemografických dat v návaznosti na návštěvnost ekosystému Seznam.cz je poměr ženy versus muži téměř vyrovnaný a nejsilnější věková hranice začíná u skupiny lidí 45+.

ProhlížečKdy být online v roce 2022? Na začátku týdne!

„Z detailního pohledu na naše data jsme vypozorovali pokračování trendu, kdy jsou z pohledu návštěvnosti dlouhodobě nejsilnějšími dny pondělí a úterý,“ říká Jana Pačísková, datová analytička ve společnosti Seznam.cz, a dodává, že nejexponovanější čas, kdy na Seznam lidé chodí načerpat informace, je mezi 8. a 10. ranní a poté ve večerních hodinách, kdy je na domovské stránce opravdu živo.

Lidé na Seznamu čtou informace převážně o zdravotnictví a VIP osobnostech

„Aktuálně máme téměř 390 webových stránek, ze kterých je do služby Seznam.cz Newsfeed denně doručeno na 3 000 článků a z těch zhruba 90 procent publikujeme. Míra prokliků se dlouhodobě drží mezi 5,5 až 6,5 miliony denně. V první polovině letošního roku křivka výrazně vzrostla koncem února, kdy začala ruská invaze na Ukrajinu. V tu chvíli denní počet kliků stoupl až k 8,5 milionům,“ říká Tereza Strnadová, šéfeditorka domovské stránky Seznam.cz.

Kromě války na Ukrajině a zpravodajských textů reflektujících aktuální události, například o pandemii koronaviru nebo politickém dění, se uživatelé české internetové jedničky na domovské stránce dlouhodobě zajímají o témata týkající se zajímavostí ze světa osobností a celebrit a zdravotnická témata.

ZbožíU Čechů dlouhodobě dominují nákupy mobilů

Nejaktivnějšími konzumenty nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz jsou lidé ze Středočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. „Bez ohledu na to, jestli se podíváme na dobu před nebo po vypuknutí pandemie koronaviru, na první příčce se v nabídkách podle kategorií dlouhodobě drží mobilní telefony,“ upřesňuje Jana Pačísková. Zajímavý je pohled na další příčky, kdy na třetím místě jsou aktuálně krbová kamna, o která výrazně vzrostl zájem už od letošního jara, a to téměř dvojnásobně oproti minulému roku, což zjevně odráží obavy Čechů z energetické krize. Naopak v letech od roku 2019 do 2021 dominovaly kategorie jako sport, kultura nebo zábava.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist