Prémiové bankovnictví nabízí řada bank a v tom podstatném se příliš neliší. Konkurence je vysoká a když jedna banka uvede na trh nový skvělý investiční produkt, brzy ho mají všechny ostatní. Proto se Erste Premier rozhodla investovat do lidí a už pár let si buduje elitní, pečlivě vybranou a vyškolenou skupinu bankéřek a bankéřů, kteří nabízejí svým klientům nadstandardní péči a dlouhodobý blízký vztah založený na cennějších hodnotách, než jsou peníze a rychlý profit.

Světlo na konci tunelu

Profesní životopis Branislava Posucha je atraktivní přehlídkou mnoha let ve vrcholovém managementu významných hráčů z oblasti průmyslu a energetiky. Přesto se i on dostal před několika lety do finančních komplikací. Vlastně by mohl sloužit jako názorná ukázka faktu, že se do problémů tohoto druhu může dostat opravdu každý – i lidé s úspěšnou kariérou v byznysu a nadstandardními příjmy. Situace, v níž se ocitl, sice nebyla nijak katastrofální, ale vyřešit ji nebylo snadné. Jednání s bankami prý nikam nevedla.

„Začínal jsem být nervózní,“ vzpomíná Branislav Posuch. „Radil jsem se o tom s kamarádem, který mi dal kontakt na jednu bankéřku z Erste Premier. Jmenovala se Jitka Bernášková. Říkal mi, že v těchto věcech prý nezná nikoho lepšího. Tak jsem se jí ozval, domluvili jsme si schůzku a už ve chvíli, kdy jsem se usadil do křesla naproti ní, jsem věděl, že je o mě postaráno. Uviděl jsem světlo na konci tunelu.“

Bankéřka mu promptně navrhla plán, jak situaci vyřešit, a začali podle něj postupovat. Od té doby uplynuly přibližně tři roky. Zmíněné problémy jsou minulostí a Branislava Posucha dnes zaměstnává hlavně otázka, kam investovat finanční přebytky.

„Kamarád měl pravdu, je to skutečně mimořádně schopná profesionálka. A navíc má fantasticky lidský přístup. Že jsem klientem Erste Premier je stoprocentně její zásluha,“ konstatuje Branislav. Prý si díky ní po mnoha letech v péči bankovních poradců v různých bankách poprvé připadá, že je něco víc než pouhá položka v účetnictví. Že je najednou „váženým klientem“.

Ilustruje to na příkladu z nedávné doby. „Jednoho dne mi paní Bernášková zavolala a říká: ,Pane Posuchu, brzy odjíždím na dovolenou. Nebudete něco potřebovat? Že bychom to vyřešili, než odjedu…‘ A bylo to zrovna v době, kdy se mi naskytla příležitost zajímavé investice do jednoho pozemku. Věděl jsem, že když do té akvizice půjdu, budu muset jednat rychle. Rychle si zažádat o úvěr a rychle získat potvrzení, že ten úvěr dostanu. Pokud bych to musel probírat s někým jiným než s Jitkou Bernáškovou, asi by to nešlo rychle, a navíc bych se u toho necítil úplně komfortně. Ale díky tomu, že mě včas informovala o své dovolené, jsme to vyřešili spolu. Pro mě je to důkaz, že jí nejsem lhostejný, že na mě myslí. Proto si připadám jako klient, na kterém záleží, důvěřuji jí a cítím se bezpečněji.“

Člověk, kterému na vás záleží

A ještě v jedné věci se tato Premier bankéřka odlišuje od bankovních poradců, s nimiž se Branislav Posuch setkal v minulosti.

„Do ničeho mě netlačí,“ konstatuje spokojeně. „Ona mě totiž opravdu dobře zná. Má perfektní přehled o tom, o co mám zájem a jaké jsou moje možnosti. Takže mi ve chvíli, kdy mám plnou hlavu starostí, nezačne vnucovat nějaké báječné bankovní produkty, které nepotřebuji.“

K jeho pocitu, že je důležitým klientem, prý přispívá i soubor benefitů, které Erste Premier svým klientům nabízí. Jsou to bonusové služby jako třeba telemedicína, letištní salonky, nadstandardní cestovní pojištění, služby osobního asistenta (concierge), který za vás třeba rezervuje hotel, nebo linka, která vám zařídí pomoc v rozličných krizových situacích, od proražené pneumatiky po ztrátu dokladů v cizině.

„Osobně rád využívám letištní salonky. Člověk unikne z té hlučné letištní haly do luxusní lounge, kde má prostor a klid. Což oceníte, když letíte na jednání a potřebujete si připravit poznámky,“ říká Branislav Posuch.

Ale nakonec znovu zopakuje, že benefity jsou sice příjemné, ale skutečným důvodem, proč je u Erste Premier, je osobnost jeho bankéřky, kterou již považuje za svého osobního přítele.

„Je to podobné, jako když máte dobrého známého, který je skvělý automechanik. A vy víte, že když vám při opravě vašeho auta řekne: ,Musím tam dát nové čerpadlo za padesát tisíc,‘ tak mu můžete věřit, že se vám nesnaží z neznalosti nebo z vypočítavosti vnutit zbytečně drahé řešení. Protože víte, že je to skvělý odborník a zároveň člověk, kterému na vás záleží. Takže vám pokaždé nabízí to nejlepší řešení.“

Jak dostat tatínka do podílového Fondu

Lenka Šťastná úspěšně podniká v oblasti přírodní a ekologické kosmetiky. Klientkou Erste Premier je od roku 2014 a prý by neměnila. I v jejím případě je důvodem její Premier bankéřka.

„Jmenuje se Jana Ibarlucea. Je to ohromná profesionálka, je diskrétní a můžu se jí ozvat i mimo běžnou pracovní dobu. A navíc mám pocit, že o mě má i lidský zájem, že jí nejde jen o byznys. Má skvělý přehled o mých plánech a umí předvídat, co bych potřebovala.“

Ilustruje to situace, kdy si Lenčini rodiče nechali na chalupě instalovat solární panely. Zhruba rok nato jí její Premier bankéřka zničehonic zavolala. Prý právě zjistila, že by jim na ty panely mohla zpětně sjednat dotaci.

„Pro mě to bylo potvrzení, že mi opravdu naslouchá. Před rokem jsem se jí zmínila, že si zařizujeme na chalupě fotovoltaiku, a ona to celou dobu držela v hlavě a jakmile se dozvěděla, že na to můžeme získat dotaci, hned se mi ozvala,“ říká Lenka Šťastná uznale.

„A je to hezký důkaz, jak silná důvěra panuje mezi ní a mojí rodinou,“ dodává a při tom zmíní, že se i její rodiče nechali přesvědčit, aby Janě Ibarlucee svěřili své finance.

„Oni jsou už v důchodu a ke svým úsporám mají velmi opatrný přístup. Až mi začalo připadat, že jsou opatrní moc. Říkala jsem si, že by ty své peníze mohli zhodnotit efektivněji,“ vzpomíná Lenka, která podle svých slov rychle došla závěru, že nejlepší a nejdůvěryhodnější odborník, který by jejím rodičům poradil, je její Premier bankéřka. Tak ji oslovila. Bankéřka sestavila investiční návrhy a zbytek je historie. Jako první vstoupila do programu Erste Premier Lenčina maminka a nějaký čas po ní i otec.

Proč mě nikdy nenapadlo hledat jinou banku

Také Lenka Šťastná podle svých slov ráda využívá luxusní letištní salonky. Z ostatních benefitů pak vyzdvihuje službu concierge, která jí před několika lety dokázala sehnat vstupenky na divadelní představení v Londýně, o které hodně stála. Byla to moderní inscenace klasické tragédie Antigona, v níž hrála její oblíbená herečka Juliette Binoche, držitelka Oscara za roli ve filmu Anglický pacient.

A pak si Lenka Šťastná vzpomene ještě na jeden šikovný benefit, který v oficiální nabídce Erste Premier nenajdete, ale její bankéřka jí ho přesto poskytuje.

„Jana Ibarlucea pracuje v různých divizích Spořitelny už skoro dvacet let a za tu dobu si vytvořila velmi zajímavou množinu klientů, které dokáže vzájemně propojovat. Mě, protože ví, že dovážím do Česka přírodní, ekologickou kosmetiku, například seznámila se svou klientkou, která provozuje web Ekonews.cz, kde se píše o udržitelném byznysu,“ popisuje Lenka Šťastná.

„Máme už spolu vlastně takový přátelský vztah. Vnímám ji stejně jako třeba svého dlouholetého osobního lékaře, kterému naprosto věřím, že mu jde o moje zdraví a blaho. Proto mě nikdy nenapadlo poohlížet se po jiné bance.“

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist