Rozšíření jejího zásahu totiž přispívá k nárůstu počtu zákazníků, kteří díky Zboží inzerátům skutečně nakoupí. 

Na českém trhu se v době koronavirové pandemie objevila plejáda nových e-shopů a ty stávající vlivem rostoucích obratů navyšovaly plány. E-commerce se ale oproti předpokladům loni propadla. Zákazníci šetří, a pokud e-shopy chtějí i nadále prodávat, musí více přemýšlet o tom, jak se svým zbožím lidi vhodně seznámit.

„Naše nedávné sjednocení produktové inzerce do Zboží inzerátů e-shopům pomáhá. Rozšíření jejího zásahu přispívá ke zvýšení návštěvnosti prodejních webů i k nárůstu počtu zákazníků, “ řekl David Velechovský, manažer konzultací reklamního systému Sklik.

V závěru roku Seznam pozoroval 99% meziroční nárůst klientských investic. „Umístili jsme totiž produktovou inzerci na top pozice ve Vyhledávání na mobilu, na kterém na Seznamu dnes začíná polovina nákupů," sdělil Velechovský. Internetové obchody si pak podle něj na statistikách ověřily, že se jim tato investice vyplácí, což se projevilo právě na výše zmíněném nárůstu investic.

Zpětná vazba i od klientů ilustruje efekt

Agentura oXyShop se například před časem rozhodla využít potenciálu nového pojetí produktové inzerce od Seznamu pro klienta Oriondomacipotreby.cz a od začátku zapracovala na samotné struktuře kampaní ve Zboží.cz. Česká rodinná firma z toho rozhodně profitovala.

Při porovnání výsledků produktové inzerce s minulým rokem vyplynulo, že ve všech sledovaných výkonnostních ukazatelích došlo díky využití Zboží inzerátů od Seznamu k poměrně výraznému nárůstu. Návštěvnost webu oproti předchozímu typu produktové inzerce vzrostla o 550 % a dramaticky se zvýšil počet těch, kdo po zhlédnutí inzerce v e-shopu něco nakoupili.

„Když uživatelé vyhledávají produkt a naleznou relevantní nabídku v produktové inzerci s cenou a obrázkem, která přesně odpovídá jejich představám, je mnohem větší šance, že skutečně nakoupí, oproti jiným typům reklamy,“ komentuje výsledky David Velechovský.

Produktovou inzerci od Seznamu si nedávno vyzkoušela i značka Manutan, výrobce vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře. Klient se rozhodl věnovat velkou péči produktové inzerci a Zboží.cz se mu osvědčilo jako nejúspěšnější zbožový srovnávač, který mu v porovnání s konkurenčními srovnávači generuje nejvyšší obrat.

Podstatný je masivní zásah v populaci

S ohledem na aktuální ekonomickou situaci zkrátka musí e-shopy hledat efektivní kanály, jak své zboží představit a prodat co největšímu počtu zákazníků. Seznam.cz jim díky vylepšování produktové inzerce a Zboží inzerátů vychází vstříc. Prodejci s ní mohou oslovit naprostou většinu české internetové populace. Produktovou inzercí od Seznamu prostřednictvím Vyhledávání na Seznamu, Zboží.cz, Sbazar.cz a na Obrázky.cz zasáhnou e-shopy hned dvě třetiny uživatelů, kteří aktivně hledají jimi nabízené produkty. Vyplývá to z oficiálního měření NetMonitor. Zkuste to také.

Text nevyjadřuje názor redakce