Ve světě e-commerce patří Češi mezi světovou špičku. Máme nejvíce internetových obchodů na počet obyvatel. Stejně tak jsme i na nejvyšší úrovni, co se týče všech disciplín, které do internetového obchodování spadají. To platí i o technologiích. Jednou takovou je i platforma FlexumShop, která vznikla ve společnosti Bohemiasoft v Českých Budějovicích.
Platforma má pomoci novým internetovým podnikatelům s jejich startem, růstem, ale také například expanzí na zahraniční trhy. FlexumShop se od konkurenčních řešení liší jednou podstatnou vlastností - je totiž v základu zdarma. FlexumShop je tak v Česku vůbec prvním eshopovým řešením, které mohou využívat podnikatelé v plném rozsahu zdarma. Platforma totiž nabízí využití veškeré potřebné funkcionality, jako je například integrovaná platební brána, napojení na lokální dopravce nebo provoz obchodu na vlastní doméně.
Majitelé e-shopů mají také možnost přizpůsobit vzhled svého e-shopu pomocí více než deseti moderních responzivních šablon. Avšak, jak zdůrazňuje zakladatel platformy Jaroslav Hansal: „Víme, že majitelé e-shopů musí odlišit svůj obchod od tisíců dalších konkurenčních e-shopů, proto jsme jim poskytli také možnost plně vizuálně přizpůsobit svůj obchod."
E-shopy nejvíce táhnou u malých podnikatelů
Drtivá většina nových e-shopů je zakládána drobnými podnikateli, kteří nabízejí ve svých internetových obchodech do 500 produktů. Proto je FlexumShop ideálním nástrojem, který jim má v podnikání pomoci. Při vývoji FlexumShopu se zaměřili na jeho snadnou použitelnost a zároveň na to, aby poskytoval vše, co začínající majitel e-shopu potřebuje.
Pokud se eshopaři při nastavení obchodu zaseknou, podpora FlexumShopu jim ochotně pomůže problém vyřešit. Navíc společnost nabízí edukační videa pro začínající podnikatele, jak si e-shop správně založit a nastavit.
Vývojáři také mysleli na možnost růstu a expanze svých uživatelů. Vytvořili pro ně marketplace s externími aplikacemi a konektory na služby, které budou užitečné při rozšiřování aktivit, ať už v rámci vylepšování procesů, nebo při expanzi do zahraničí.
Mezi takové aplikace a služby patří například logistické služby, účetnictví, SEO, marketing nebo analytika výkonu e-shopu. Dokonce je možné využít konektory i na zahraniční služby, které podnikatelům pomohou růst i tamních trzích. Platforma samotná podporuje také další jazyky a měny. „U velké části e-shopů vidíme chuť prodávat i do zahraničí. Dnešní svět e-commerce je mimořádně vyspělý, neklade žádné překážky,” upřesňuje Jaroslav Hansal. Založit si e-shop nebylo nikdy nebylo jednodušší. V Českých Budějovicích našli recept, jak tento krok co nejvíce zjednodušit. „Víme, jaké je to začínat podnikat v něčem novém, kde složitě hledáte cesty, jak uspět. Proto chceme všem na poli e-commerce pomoci do jejich startu. S FlexumShopem nemusí začínající podnikatelé řešit žádné kompromisy. Prostě si jednoduše otevřou obchod zdarma, který jim nabízí vše, co do svého začátku potřebují,” dodává Jaroslav Hansal.