Na českém trhu se v době koronavirové pandemie objevila plejáda nových e-shopů a některé stávající vlivem rostoucích obratů navyšovaly plány. E-commerce se ale oproti předpokladům loni významně propadla. Zákazníci šetří, a pokud e-shopy chtějí i nadále prodávat, musí více přemýšlet o tom, jak se svým zbožím lidi vhodně seznámit. „Zatímco v předpandemických a pandemických letech počet nových e-shopů neustále narůstal, v loňském roce jich bylo mnohem méně, a některé dokonce ukončily svou činnost,“ komentuje situaci v oblasti e-commerce David Velechovský, manažer konzultací reklamního systému Sklik.

Mnoho e-shopů dnes hledá nové cesty, jak zboží dostat k zákazníkům. „Naše Zboží inzeráty e-shopům pomáhají. Rozšíření zásahu produktové inzerce jejich prostřednictvím přispívá řadě klientů ke zvýšení návštěvnosti prodejních webů i k nárůstu počtu zákazníků,“ řekl Velechovský. V závěru loňského roku tak Seznam pozoroval 99% meziroční nárůst klientských investic do produktové inzerce. A počet e-shopů využívajících produktovou inzerci zásadně stoupl.

Zákazník musí najít přesně to, co hledá. Oslovit ho ve Vyhledávání na mobilu je dnes nutností

E-shopy musí svého zákazníka hlavně umět nalézt. A nákupy na internetu dnes často začínají brouzdáním na mobilu. „Umístili jsme produktovou inzerci na top pozice ve Vyhledávání na mobilu, na kterém na Seznamu dnes začíná hned polovina nákupů,“ sdělil Velechovský. Internetové obchody si pak podle něj na statistikách ověřily, že se jim tato investice vyplácí, což se projevilo právě na výše zmíněném nárůstu investic. „Když uživatelé vyhledávají produkt a naleznou relevantní nabídku v produktové inzerci s cenou a obrázkem, která přesně odpovídá jejich představám, je mnohem větší šance, že skutečně nakoupí, oproti jiným typům reklamy,“ komentuje Velechovský.

Zpětná vazba i od klientů ilustruje efektivnost

Agentura oXyShop se například před časem rozhodla využít potenciálu nového pojetí produktové inzerce od Seznamu pro klienta Oriondomacipotreby.cz a od začátku zapracovala na samotné struktuře kampaní ve Zboží.cz. Česká rodinná firma z toho rozhodně profitovala.

Při porovnání výsledků produktové inzerce s minulým rokem vyplynulo, že ve všech sledovaných výkonnostních ukazatelích došlo díky využití Zboží inzerátů od Seznamu k poměrně výraznému nárůstu. Návštěvnost webu oproti předchozímu typu produktové inzerce vzrostla o 550 % a dramaticky se zvýšil počet těch, kdo po zhlédnutí inzerce v e-shopu něco nakoupili.

Produktovou inzerci od Seznamu si nedávno vyzkoušela i značka Manutan, výrobce vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře. Klient se rozhodl věnovat velkou péči produktové inzerci a Zboží.cz se mu osvědčilo jako nejúspěšnější zbožový srovnávač, který mu v porovnání s konkurenčními srovnávači generuje nejvyšší obrat.

Podstatný je hlavně masivní zásah v populaci

S ohledem na aktuální ekonomickou situaci zkrátka musí e-shopy hledat efektivní kanály, jak své zboží představit a prodat co největšímu počtu zákazníků. Seznam.cz jim díky vylepšování produktové inzerce a Zboží inzerátů vychází vstříc.

Prodejci s ní mohou oslovit naprostou většinu české internetové populace. Produktovou inzercí od Seznamu prostřednictvím Vyhledávání na Seznamu, Zboží.cz, Sbazar.cz a na Obrázky.cz zasáhnou e-shopy hned dvě třetiny uživatelů, kteří aktivně hledají jimi nabízené produkty. Vyplývá to z oficiálního měření NetMonitor.

Nebuďte pozadu za konkurencí a zkuste si také Zboží inzeráty. Specialisté od Seznamu jsou připraveni vám ihned pomoci s nastavením a optimalizací právě pro váš typ zboží a zaměření firmy. Nezmeškejte to.

Text nevyjadřuje názor redakce