Špoljaričův zájem o inovace a moderní technologie se projevuje i v přístupu k zaměstnancům, kterým od nového roku nabízí celkem 6 týdnů placeného volna a možnost pracovat z vily ze Španělska.

Damire, my se známe již delší dobu. Řekni nám, co tě vedlo k tomu dát větší volno i volnost svým zaměstnancům? Přeci jen jsi člověk, který by se dal zařadit mezi workoholiky, a který má důkladně spočítané, co se mu vyplatí.

Snad je to s tím workoholismem už lepší. (Smích.) Práce mě však stále baví a dělám pro ni, co můžu. Věřím, že když si najdete kvalitní lidi, není potřeba jim stát neustále za zadkem. Jejich výsledky mluví za ně. Z mojí zkušenosti, když dáte najevo svým lidem, že si jich vážíte, získáte efektivnější, nadšenější a spokojenější zaměstnance, kteří odvádí lepší práci.

Vaši zaměstnanci mají nyní 6 týdnů volna celkem a možnost odcestovat do firemní vily ve Španělsku. Nebudou ve firmě chybět?

Pro řadu pozic je naprosto jedno, jestli bude dotyčný/á pracovat ze Španělska, nebo z ČR.

Tato možnost má sloužit ke stmelení kolektivu, ale i rozvinutí dalších dovedností, které se budou hodit pro práci v Česku. Samozřejmě je nutné vše pečlivě naplánovat a pro některé pozice je nutná přítomnost v datacentru, abychom mohli zajistit podporu 24/7 našim klientům.

Ve vshostingu se hodně zaměřujete na hosting s kompletní správou. Jaké výhody přinášejí zákazníkům?

Hosting je základní kámen každé firmy fungující online. U špičkového hostingu se správou od nás se firma nemusí o nic víc v této oblasti starat. Ne všichni mají čas, chuť a prostředky se věnovat kromě byznysu ještě technickým věcem okolo serverů. Od toho jsme tu my ve vshostingu.

Mezi vaše klienty patří velké firmy jako Pilulka, Datart, Shopsys nebo ČSFD.cz. O jaké služby je aktuálně největší zájem?

Dlouhodobě to jsou managed, tedy spravované servery, ale i složitější služby jako Kubernetes. V posledním roce je to také VMware privátní cloud a zejména spravovaná AWS infrastruktura, kterou často dokážeme zákazníkům nastavit mnohem levněji, než by si ji nastavili sami. A hlavně s bezkonkurenční 24/7 podporou, na kterou jsou od nás klienti zvyklí.

Na podzim jste chystali expanzi do Maďarska. Jak dopadla?

Nad očekávání. (Smích) Lidé v Maďarsku projevili velký zájem o naše služby, protože kvalitní hosting se správou a s takovou nadstandardní úrovní podpory je u nich nevídanou záležitostí. A protože našich klientů ze zahraničí je čím dál více, připravujeme pro ně vzdělávací i networkingové akce. Naposledy jsme zorganizovali e-commerce event Hostalk v Bratislavě, který se velmi rychle vyprodal. Pravidelně také pořádáme webináře na téma AWS, Kubernetes, či databází.

Text nevyjadřuje názor redakce