Byl jste oceněn v rámci mezinárodní soutěže Native Advertising Awards ‒ cen, které se letos vyhlašovaly v dánské Kodani. Odtud si váš tým přivezl i mnoho medailí. Proč myslíte, že porota Native Advertising Awards vybrala právě vás?

U týmových ocenění porota hodnotí hlavně kvalitu zpracování a výsledky. A zatímco většina mediálních domů je skvělá primárně v jednom, nebo druhém, nám se to daří kombinovat. Naše kampaně skvěle vypadají, ale zároveň přinášejí super výsledky. U toho osobního ocenění mi bezesporu pomáhají právě ta týmová. Seznam Brand Studio nemá sice takovou historii jako BBC Stroryworks a podobná studia velkých světových publisherů, ale hned od startu jsme se mezi nejúspěšnější dokázali zařadit.

V reklamě člověk musí umět zaujmout nejen lidi, na které cílíte, ale i klienty. Jsem moc rád, že nám se to v Seznam Brand Studiu daří a že nás v soutěži ocenili.

Na trhu je aktuálně bezesporu velký tlak na výkon kampaní, ale zejména velcí zadavatelé nezapomínají ani na investice do brandu. Vidíte situaci podobně?

Určitě. Klientům vysvětlujeme, že kdo chce dlouhodobě prodávat, musí dlouhodobě investovat do brandu. Kvalitní komerční obsah je rozhodně velice efektivním nástrojem pro budování a posilování značky. Díky kreativnímu zpracování obsahových formátů, jako je třeba Seznam Native, a aktivní pozornosti čtenářů se nativní obsah dlouhodobě drží v myslích lidí, kteří si s ním značku pak dovedou snadno spojit.

Jaké v Seznamu používáte nástroje pro měření nativní reklamy?

Využíváme předně Seznam Brand Lift, jednoklikový dotazník pro měření výsledků jakékoliv brandové kampaně, nejen té nativní. Máme možnost dělat rozpady na jednotlivé formáty a zjistit, které části kampaně jsou nejefektivnější, a podle toho ji třeba i upravovat. Seznam Brand Lift navíc umí doměřit kromě znalosti značky i asociace s ní spojené.

Jsou v nativní reklamě nějaké trendy?

Trendem jsou určitě podcasty a klienti na tuto vlnu rádi naskočili. Vliv podcastů je strašně silný, protože lidé je poslouchají většinou velmi pozorně, což má pak pochopitelně pozitivní vliv na zapamatování si obsahu.

Za trend se dá považovat i obsah produkovaný umělou inteligencí. Toho bude zase o něco více a o to těžší bude boj o pozornost. Jsem ale přesvědčený, že kvalitní obsah si cestu najde a ty nejlepší tvůrce to neohrozí.

Umělá inteligence může být ale dobrý pomocník. I my už jsme ji využili například pro vytvoření Pohádek do auta, kde jsme kombinovali dětskou představivost, AI a náš um.

Jsou dnes nativní kampaně součástí celkové marketingové strategie, nebo zůstávají jen výjimečným doplňkem?

Klienti si ze začátku často kupovali třeba jeden formát pro radost, typicky Seznam Native ‒ prostě se jim líbilo zpracování a chtěli se jím i pochlubit. Dnes je ale naše práce často součástí celkové marketingové strategie. Není to alternativa ke standardní reklamě, ale prostředek, pomocí něhož klienti osloví třeba nové potenciální zákazníky, kteří jsou vůči jejich typickým sdělením imunní. Můžete se ostatně podívat na naše case study. Věřím, že vás zaujmou.

 

Seznam Brand Studio v loňském roce publikovalo 336 klientských projektů na míru. Ty vygenerovaly přes 16 milionů přečtení, 762 000 přímých prokliků na klientské weby a průměrný čas, který čtenář strávil na obsahu, byl 4 minuty a 17 vteřin. Aktuálně ve studiu působí 30 odborníků na nativní reklamu, storytelling, grafiku apod. K tomu v Seznam Brand Studiu vzniklo pět seriálů pro internetovou televizi Stream.cz.

Text nevyjadřuje názor redakce