Všechny společnosti, které se zapojují do interakcí s klienty prostřednictvím technologií, dnes potřebují jedno: nepřetržitý a podrobný přehled o tom, co se děje uvnitř jejich systémů a jaký to má dopad na zákazníka. Obzvlášť naléhavé je to pro banky, které klienti hodnotí podle kvality mobilních aplikací nebo internetového bankovnictví. Max banka, aktivní hráč českého trhu, se před čtyřmi lety rozhodla zahájit komplexní modernizaci svých technologií. Výsledkem bylo nasazení nejnovějšího monitoringu aplikací od společnosti Cisco, což umožňuje nepřetržitý dohled nad provozem a téměř okamžité reakce na případné anomálie.

Banky, pojišťovny, společnosti provozující kritickou infrastrukturu státu, sázkové kanceláře nebo e-shopy. Ti všichni dnes můžou sloužit jako výborný inovační příklad. Tlak na ně vyvíjí legislativa, regulátoři jako například Česká národní banka, ale především sami klienti. Pro ty představuje každá vteřina čekání při autorizaci plateb, nákupu online nebo správě investic kritickou záležitost. Také v průmyslovém sektoru už dnes řídí moderní výrobu technologické systémy. Proto firmy neustále hledají inovace a cesty k modernizaci procesů. Je to klíč k vyšší efektivitě, zlepšení konkurenceschopnosti a úspěchu jako celku.

Nikdo nechce čekat zbytečně

„Nařízení vycházející z legislativy stanovuje povinnost notifikovat Českou národní banku v případě výpadku delšího než dvě hodiny. Všichni tady ale víme, že výpadek internetového bankovnictví na dvě hodiny nám zákazníci v pracovních dnech nebudou tolerovat,“ ilustruje situaci Miroslav Šalanský, šéf IT Max banky, který je zodpovědný za technologické inovace a před čtyřmi lety tady odstartoval technologickou revoluci.

Banka postupně upgradovala infrastrukturní architekturu a jako vrchol nad ni postavila komplexní monitoring výkonnosti aplikací. Zvolila přitom řešení AppDynamics od giganta Cisco. „Není jediné, které používáme, ale v aplikační rovině představuje špičku pyramidy. Největším benefitem pro nás teď je, že na původ výpadků dokážeme přijít násobně rychleji,“ popisuje Šalanský.

Pro lepší představu poslouží porovnání se sledováním provozu na silnicích. Zatímco dřív se vědělo to, kdy vozidlo z bodu A dorazilo do bodu B, teď už je k dispozici i přehled o důležitých podrobnostech: kde se zrovna auto nachází, co se děje po cestě, kde jsou kolony a kudy jde místo objet nebo jaký vliv má zpoždění na spotřebu paliva. „Není potřeba hledat jehlu v kupce sena, stačí jediný pohled na dashboard,“ zdůrazňuje Šalanský.

Přehled a informace potřebují všichni

Podle zkušenosti Karla Werbitzkého, business developera ze společnosti ALEF NULA, je dnes právě správný a bezproblémový chod aplikací alfou a omegou debat ve všech aspoň trochu technologicky orientovaných firmách. „Nezáleží přitom, zda jde o bankovnictví, e-commerce, vývoj léků, medicínu, výrobní závod nebo zemědělskou firmu. Totožné požadavky na spolehlivost fungování nebo bezpečnost aplikací mají všichni a dřív nebo později k využití tohoto typu monitoringu dospívají,“ shrnuje Werbitzký s tím, že právě zajištění bezproblémového chodu aplikací dnes rozhoduje o budoucnosti firem. S tím počítá i Max banka.

Více informací se dozvíte ZDE.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist