Tento francouzský konglomerát aktuálně soutěží o post největší evropské společnosti spolu s dánským zdravotnickým gigantem Novo Nordisk. Celé impérium miliardáře Bernarda Arnaulta se pohybuje okolo 15. příčky v podobě nejcennějších společností na světě s tržní kapitalizací přes 400 mld. USD (zdroj Visual Capitalist). LVMH zahrnuje 75 domů značek - společností, které vyrábí např. kožené zboží jako např. Louis Vuitton či Dior a také kvalitní šampaňské a lihoviny v podobě společnosti Moët-Hennessy.

Luxus s atraktivním potenciálem

Bylo by asi velmi obsáhlé popisovat celou historii této společnosti, ale pro investory je v současné době důležité dívat se do budoucna a vnímat tuto společnost jako firmu, která udává trendy v oblasti luxusu a je navíc v přízni mladší generace i navzdory obrovskému technologickému boomu, který v současné době přeje spíše digitálním technologiím a světu sociálních sítí.

„Tato společnost má z mého pohledu velmi silný potenciál. Značky, které jsou součástí tohoto konglomerátu jsou synonymem luxusu, a zákazníci, napříč generacemi, chtějí být vnímáni jako ti, kteří si mohou dovolit za tyto luxusní značky zaplatit, kdy se ceny jednotlivých artiklů pohybují i v řádech 10 tisíců korun. Společnost se navíc chlubí, že nic nevyrábí v Číně, ale tržby z tohoto regionu jsou významné, navíc se neobávám, že by zde byl podobný gigant, který by tuto společnost v budoucnu zastínil,“ vysvětluje Jaroslav Vybíral, hlavní investiční stratég ČSOB Asset Management.

Investory je tato společnost vnímána velmi pozitivně, je možné sledovat růst tržeb, které aktuálně přesahují 86 mld. EUR a v horizontu dvou let se dokonce očekává prolomení 100 mld. EUR. „Akcie mohou, zjednodušeným pohledem na poměrové ukazatele, vypadat draze, ale to platí obecně o celém odvětví luxusu. Na druhou stranu koupí získáváte dlouhodobě rostoucí byznys, relativně nízkou kolísavost tržeb i v dobách ekonomického útlumu a takových společností se investoři jen neradi zbavují. Při investicích obvykle hledám dlouhodobý trend, silný příběh i dobrý management a přesně těmito výhodami se společnost LVMH pyšní. Aktuálně se podíl této společnosti pohybuje v portfoliu fondu ČSOB Akciový na úrovni 2 %, patří tak mezi přední tituly, na které sázím i pro budoucí roky,“ dodává Pavel Kopeček, portfolio manažer fondu ČSOB Akciový*.

Pavel Kopeček

Uvidíme se na olympiádě

V tomto roce proběhnou olympijské hry v Paříži, které budou velmi úzce spojeny se značkou LVMH. Tato společnost nejen že navrhla pro sportovce oblečení, ale design návrhářů se odrazil také na olympijských medailích, které budou vždy součástí vrcholných momentů celé této události. Tak silné propojení značky s touto sportovní a společenskou událostí jen ukazuje, jaké postavení si může tato značka dovolit a s jakou silou a elegancí v současné době disponuje.

Poslechněte si rozhovor ke správě fondu s Pavlem Kopečkem v podcastu: ČSOB Investice pro každého

Máme pro vás také tipy pro investory: https://www.csob.cz/lide/investicni-produkty/jak-investovat

*Z pohledu cílového trhu je fond ČSOB Akciový určen pro neprofesionální investory, kteří mají alespoň základní znalosti o investicích, velmi odvážný investiční profil s doporučeným 8letým investičním horizontem. Pro klienta s tímto investičním profilem je charakteristické, že jeho hlavním cílem je dosažení vysokého potenciálu výnosu za cenu vysokého kolísání hodnoty investice. Všechny finanční prostředky, které investor hodlá do daného investičního nástroje zainvestovat, jsou pro něj postradatelné, a tedy o ně může přijít bez následného ovlivnění jeho životní úrovně.

Materiál má pouze informační charakter, nelze vykládat jako investičního poradenství nebo jinou investiční službu, nejde ani o návrh na uzavření smlouvy. Minulé výnosy nebo prognózy očekávané výkonnosti nejsou zárukou výnosů budoucích a nezohledňují poplatky a daně. Podrobné informace o konkrétních investičních nástrojích naleznete v dokumentech Sdělení klíčových informací a v prospektu/statutu fondu, dostupných na www.csob.cz, nebo si můžete vyžádat v listinné podobě od svého bankéře. Podílové fondy narozdíl od klasických depozitních produktů nespadají pod režim pojištění vkladů. Hodnota investice může kolísat, návratnost není zaručena. Daný investiční nástroj nemusí být z pohledu cílového trhu vhodný pro každého klienta.

Československá obchodní banka, a. s., se sídlem Praha 5, Radlická 333/150, PSČ 150 57, IČO: 00001350, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B: XXXVI, vložka 46.

 

Text nevyjadřuje názor redakce