V loňském roce více než v předchozích letech platilo, že spotřebitelé nakupovali méně a s větším rozmyslem. A tak není divu, že se více soustředili na výhodné ceny a výběr zboží. Nákupní rádce a srovnávač Zboží.cz značkám a oficiálním distributorům nabízí hned několik možností, jak své zákazníky zaujmout. Vedle grafických rich (rozšířených) popisků, popisů vendorských kategorií a samotného vendora mohou zviditelnit své produkty nově prostřednictvím tzv. product ads nebo vendorských bannerů a měsíčně oslovit více jak dva a půl milionu reálných uživatelů (podle dat Netmonitoru za leden 2024).

„Výrobci mohou na Zboží.cz rozšířit a zlepšit prezentaci nejen svých produktů, ale i značky jako celku. Každý měsíc mohou oslovovat uživatele, kteří se zajímají o zboží a porovnávají si ceny různých produktů. Vylepšení a zviditelnění jejich osobní prezentace na jednom z nejnavštěvovanějších nákupních srovnávačů jim může pomoci výrazně zvýšit prodeje,“ říká Lukáš Behúň, ředitel divize E-commerce v Seznam.cz.

Vendoři na Zboží.cz mohou nově své produkty topovat

Takzvané product ads zobrazují placené produkty na druhé pozici v kategorii a relevantním vyhledávání na Zboží.cz. Vendoři tak mohou jednoduše rozvíjet své prodeje tím, že finančně podpoří na pevně daný čas exkluzivní druhou pozici ve vybraných kategoriích a v souvisejícím hledání. Délka kampaně je omezena na tři měsíce a jeden produkt je možné topovat maximálně po dobu čtyř týdnů. Pilotní testy ukázaly, že míra proklikovosti může například u nekonkurenčních produktů dosáhnout až 4,5 % (nekonkurenční dotazy se týkají obecného vyhledávání, poznámka redakce).

„Nabízíme inovativní reklamní formát Zboží.cz, který umožňuje vytopovat produktové karty umístěním na druhou pozici v kategoriích a relevantních vyhledáváních. Formát nabízí exkluzivitu pro jednu značku v kategorii podle rezervovaného časového období,“ představuje blíže novou možnost Vojtěch Poleno, Content manager zodpovědný za spolupráci s vendory. „Pokud vendoři tento formát navíc doplní rich popiskem, zvýší tak konverzní poměry napříč ekosystémem Seznamu. Mohou ukázat, co všechno jejich produkty umí a detailněji představit své značky,“ doplňuje Vojtěch Poleno.

Představení vendorských bannerů

Další z možností, jak svou prezentaci na zbožovém srovnávači Zboží.cz zvýraznit, je banner přímo v detailu produktu. „Vendor si v dané sekci může zaplatit dobu, po které se budou na detailech produktů exkluzivně zobrazovat jen jeho bannery. Musí však odkazovat buď na detail produktu, produktovou řadu, kategorii nebo stránku značky na Zboží.cz,“ představuje vendorský banner Vojtěch Poleno.

Zboží.cz má pro značky a jejich oficiální distributory novinek celou řadu. Přečtěte si o nich na Sblogu nebo v Nápovědě.

Související

Text nevyjadřuje názor redakce