V Seznamu vedete úspěšný tým regionální inzerce. Jakému segmentu se v poslední době nejvíc dařilo?

Momentálně je pro mě vítězem travel segment a cestování obecně. Řada lidí musela své cestovatelské sny v minulých letech odkládat a nyní si je plní. Je tak jasné, že i menší cestovní kanceláře právě teď potřebují zviditelnit svoje služby.  Ne všechny jsou samozřejmě kované v investování do reklamy. Aby jim to šlo, máme i pro ty úplné začátečníky připravený program Sklik Začínáme. Mají ale také možnost se nám jen prostě ozvat prostřednictvím Infolinky a naši odborníci jim poradí a připraví propagaci na míru.

Pozorujete nárůst investic do reklamy i jinde?

Vidím, že lidé se více zajímají o úspory v oblasti energetiky, takže i tento segment v poslední době navyšuje investice. Vyšší inzertní spendy mají i potravinové řetězce. Lidé si přestali tolik utahovat opasky a rádi si připlatí za dobré jídlo nebo navštíví kvalitní restauraci. Na to jsme zareagovali i spuštěním funkce „Žebříčky nejlepších firem“. Ta uživatelům umožňuje objevovat ty nejlepší podniky v okolí a zároveň nabízí firmám jedinečnou příležitost zvýšit svou viditelnost na internetu.

Hypoteční sazby lehce klesají, stejně jako inflace, a u spotřebitelů se projevuje narůstající optimismus. To je pro byznys a ekonomiku obecně vždy dobré. Je to znát i v realitách. Lidé zase více uvažují o koupi vlastního bydlení. V této oblasti také vidíme další byznysový potenciál. Brzy proto spustíme největší český realitní portál Sreality.cz v novém kabátě.

Jak se díváte na strmý růst e-commerce v době koronavirové pandemie dnešní optikou?

Všichni jsme moc fandili tomu, aby si e-shopy udržely objemy svých objednávek i po pandemii. Logicky se ale lidé do značné míry vrátili ke svým starým zvykům. Nakupování je totiž i sociální činností a pro mnoho lidí jde i o zábavný společenský proces. Při online nakupování nemůžete probrat barvu sukně a hebkost jejího materiálu s kamarádkou nebo si vybrat ty nejzralejší banány. Je rozhodně fajn, že si spousta lidí online nákupy vyzkoušela a že řada zákazníků v e-commerce zůstala. A jak říkám, u spotřebitelů teď zavládl mírný optimismus, takže očekávám, že předvánoční sezona bude silnější než loni i v této oblasti. Počítáme s tím a průběžně zlepšujeme naši produktovou inzerci a zejména Zboží inzeráty.

Podle čeho si tipujete oblasti, které jsou aktuálně potenciálně rozvojové pro reklamní byznys?

Obecně se obvykle stačí dívat kolem sebe a rozumět náladám svého okolí, ale i mimo svou sociální bublinu. Obrázek o spotřebitelském chování si z toho celkem lehce poskládáte. Klienti očekávají, že budeme jejich situaci rozumět. Dáváme si proto záležet, abychom zadavatelům nabízeli osobní přístup a péči. Každý klient má na naší straně dobrého parťáka, který mu poradí. Umíme nabídnout prezentaci v celé plejádě mediatypů jak těm nejmenším inzerentům s minimálním rozpočtem, tak největším inzerentům s ročním rozpočtem v desítkách milionů korun.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist