V Seznamu vedete úspěšný tým regionální inzerce. Jakému segmentu se v poslední době nejvíc dařilo?
Momentálně je pro mě vítězem travel segment a cestování obecně. Řada lidí musela své cestovatelské sny v minulých letech odkládat a nyní si je plní. Je tak jasné, že i menší cestovní kanceláře právě teď potřebují zviditelnit svoje služby. Ne všechny jsou samozřejmě kované v investování do reklamy. Aby jim to šlo, máme i pro ty úplné začátečníky připravený program Sklik Začínáme. Mají ale také možnost se nám jen prostě ozvat prostřednictvím Infolinky a naši odborníci jim poradí a připraví propagaci na míru.
Pozorujete nárůst investic do reklamy i jinde?
Vidím, že lidé se více zajímají o úspory v oblasti energetiky, takže i tento segment v poslední době navyšuje investice. Vyšší inzertní spendy mají i potravinové řetězce. Lidé si přestali tolik utahovat opasky a rádi si připlatí za dobré jídlo nebo navštíví kvalitní restauraci. Na to jsme zareagovali i spuštěním funkce „Žebříčky nejlepších firem“. Ta uživatelům umožňuje objevovat ty nejlepší podniky v okolí a zároveň nabízí firmám jedinečnou příležitost zvýšit svou viditelnost na internetu.
Hypoteční sazby lehce klesají, stejně jako inflace, a u spotřebitelů se projevuje narůstající optimismus. To je pro byznys a ekonomiku obecně vždy dobré. Je to znát i v realitách. Lidé zase více uvažují o koupi vlastního bydlení. V této oblasti také vidíme další byznysový potenciál. Brzy proto spustíme největší český realitní portál Sreality.cz v novém kabátě.
Jak se díváte na strmý růst e-commerce v době koronavirové pandemie dnešní optikou?
Všichni jsme moc fandili tomu, aby si e-shopy udržely objemy svých objednávek i po pandemii. Logicky se ale lidé do značné míry vrátili ke svým starým zvykům. Nakupování je totiž i sociální činností a pro mnoho lidí jde i o zábavný společenský proces. Při online nakupování nemůžete probrat barvu sukně a hebkost jejího materiálu s kamarádkou nebo si vybrat ty nejzralejší banány. Je rozhodně fajn, že si spousta lidí online nákupy vyzkoušela a že řada zákazníků v e-commerce zůstala. A jak říkám, u spotřebitelů teď zavládl mírný optimismus, takže očekávám, že předvánoční sezona bude silnější než loni i v této oblasti. Počítáme s tím a průběžně zlepšujeme naši produktovou inzerci a zejména Zboží inzeráty.
Podle čeho si tipujete oblasti, které jsou aktuálně potenciálně rozvojové pro reklamní byznys?
Obecně se obvykle stačí dívat kolem sebe a rozumět náladám svého okolí, ale i mimo svou sociální bublinu. Obrázek o spotřebitelském chování si z toho celkem lehce poskládáte. Klienti očekávají, že budeme jejich situaci rozumět. Dáváme si proto záležet, abychom zadavatelům nabízeli osobní přístup a péči. Každý klient má na naší straně dobrého parťáka, který mu poradí. Umíme nabídnout prezentaci v celé plejádě mediatypů jak těm nejmenším inzerentům s minimálním rozpočtem, tak největším inzerentům s ročním rozpočtem v desítkách milionů korun.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist