S rostoucí volatilitou trhů a opakovaným vyprávěním o krizi, jako byla ta v roce 2007 (nebo dokonce v roce 1929, ale o té si netroufáme myslet), přichází otázka, jak si tuto důvěru získanou za léta kvalitních služeb udržet a jaké nástroje a strategie se mohou hodit.
První otázka, jaká přijde na mysl je, jak poradit bez setkání s klientem. Odpověď je jednoduchá – pomocí digitálních nástrojů. Vzdálené poradenství v oblasti správy majetku přidává nový kontaktní kanál, přičemž kvalita služeb zůstává nezměněna. Aktuální aktualizace na trzích a okamžitý online přístup k poradci by měly bankám pomoci udržet si důvěru současných klientů a vyhnout se obavám. Digitální onboarding pro nové klienty – pro mnohé klišé – se nyní stane spíše nutností než volbou. Banky, které jej nabízejí, budou mít jednoznačnou výhodu.
Dát dohromady dokonalé řešení
Dostupnost digitálních nástrojů pro klienty se zdá být nutností. Nejde však pouze o dostupnost nástroje, ale o celkovou digitální zákaznickou zkušenost. Jako významný faktor se může ukázat umístění klienta v centru bankovních operací. V realitě pravděpodobného sociálního a obchodního distancování v neurčité budoucnosti – kterými jsme si v posledních letech již prošli – bude kvalita služeb měřena vynalézavostí designu, přehledností digitálních procesů a proveditelností realizace objednávek dostupných ze zařízení klienta. Zatímco digitalizace přístupu k portfoliu, doporučení a samotný poradce může být středem zájmu na straně klienta, digitalizace dosud papírových procesů, jako jsou dotazníky, zprávy, potvrzení transakcí, bude přínosem pro klienty i poradce.
Bez důvěry není bezpečí. Při nabízení nového kanálu klientům, musí oni věřit, že je toto řešení bezpečné. To se promítá do poskytování neprůstřelných metod ověřování a autorizace s nepřetržitým sledováním potenciálních hrozeb. V digitálních kanálech je pro obranu zásadní neviditelná kybernetická bezpečnost.
Nutnost provést vhodné úpravy
Když čelíme medvědím trhům, tlak na náklady se zdá být nevyhnutelný. Může se to projevit jako potřeba předefinovat rozdělení mezi výnosy z investic pro klienty a výnosy pro banku. Jako u každé krize může být zapotřebí nových přístupů, jako je orientace na zákazníka, aby se vyvážily investice založené na riziku a ochrana nahromaděného majetku. Doba uvedení těchto změn na trh a rychlost provádění v digitálních kanálech mohou mít podstatný rozdíl.
V nadcházejících letech budou banky muset přepracovat služby správy majetku, které poskytují svým klientům. Správa majetku je umění. Odbornost, flexibilita a důvěra budou i nadále ceněny, ale digitální nástroje se nejen stanou změnou hry, ale také nezbytnou součástí tohoto prostředí.
Joanna Kowalska
Joanna Kowalska je Business Development Manager ve společnosti Comarch s více než 15 lety zkušeností s přinášením digitálních inovací do předních finančních institucí v Rakousku a střední a východní Evropě. Zvyšování kvality služeb a rozšiřování zákaznické základny bylo jejím cílem při zajišťování potřeb bank a pojišťoven v regionu. Má bohaté zkušenosti s podporou řízení komplexních projektů pro více zemí v cloudovém prostředí. Ve společnosti Comarch se Joanna specializuje na řešení Comarch Wealth Management, inovativní online a mobilní platformu, která poskytuje správu majetku zaměřenou na zákazníka pro HNWI, prémium a maloobchodní klienty. Doprovází také korporátní banky a pojišťovny při hledání optimálních inovativních řešení v rychle se rozvíjejícím IT prostředí.
Více informací naleznete zde.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist