Navzdory oblíbenosti práce z domova se firmy snaží své zaměstnance přilákat zpět do kanceláří. Proč? Osobní spolupráce, týmová koordinace a firemní kultura jsou stále klíčové pro úspěch každého podniku. To potvrzuje i společnost Favorlogic, která působí v oblasti vývoje aplikací – oboru, kde je práce z domova často preferována.
Kancelář 21. století: Co zaměstnanci potřebují?
Pokud chcete své zaměstnance dostat zpět do kanceláře, je třeba jim nabídnout prostředí, které jim doma chybí. Kanceláře už nejsou jen místem s pracovním stolem a židlí. Musí být přívětivé a podporovat kreativitu, spolupráci a týmovou dynamiku. Interaktivní technologie, kreativní zóny a pohodlné zázemí, kde mohou relaxovat či se socializovat, jsou klíčem k tomu, aby zaměstnanci v chození do kanceláře viděli smysl.
Argument „stejnou práci udělám z domu“ je častý, avšak osobní kontakt podporuje týmovou spolupráci až o 25 % více než vzdálená práce. Spontánní diskuze a brainstormingy, které přirozeně vznikají v kanceláři v online prostředí zkrátka nedají napodobit.
Příběh Favorlogic: Jak na návrat do kanceláře?
IT firma Favorlogic, která se zabývá vývojem webových a mobilních aplikací, fungovala původně na systému full-remote. V roce 2019 ale ve firmě zjistili, že práce v kanceláři nabízí své benefity. „Začali jsme nabírat lidi do kanceláře a zjistili jsme, že tam projekty řešíme efektivněji a budujeme firemní kulturu, kterou na home-office nevytvoříte.“ říká Michal Huvar, CEO Favorlogic.
V roce 2019, tedy ještě před tím, než byla problematika aktuální, se firma rozhodla investovat do nových kanceláří. „Když byly hotové, bylo vidět, že mnohem snadněji nabíráme nové zaměstnance,“ uvádí Huvar. Kromě náboru se zlepšila i přítomnost stávajících zaměstnanců, kteří si začali uvědomovat výhody práce v kanceláři. Do roka byly kanceláře plné.
Co zaměstnance motivovalo vrátit se do kanceláře?
Huvar má jasno: „Kvalita nových kanceláří. Zaměstnanci se tam cítí dobře, a proto tam rádi chodí.“ Klíčové bylo vybudovat prostředí, které umožňuje jak efektivní pracovní jednání, tak neformální setkání a socializaci. „Lidé chodí do kanceláře, aby vyřešili pracovní situace s týmem, ale taky proto, aby se mohli potkat s kolegy a pokecat.“ dodává.
Vyplatí se investice do kanceláří?
Podle Huvara ano. „Nové kanceláře nám už pět let poskytují kvalitní zázemí a umožňují budovat firemní kulturu, kterou bychom na full-remote nikdy nevytvořili.“ Ředitel firmy navíc dodává, že rozhodnutí vybudovat nové kanceláře bylo jedno z nejlepších, které kdy firma udělala.
Recept máte. A teď realizace.
Nejdůležitější částí realizace nové kanceláře je samotný začátek – tedy výběr dodavatele. Ten by měl mít bohaté zkušenosti, postarat se o všechny části projektu a především stát po celou dobu na vaší straně. Třeba takhle.
Plánujete realizaci nových kanceláří? Načerpejte inspiraci a podívejte se, jak to může vypadat.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist