Kdy ke spojení firem došlo a jak probíhalo?
Oficiálně jsme se spojili 8. července 2024, kdy Tony Smurfit, náš výkonný ředitel, slavnostně zazvonil na zvon na newyorské burze. Společnost je nyní kotovaná na burzách v New Yorku a Londýně s tržní kapitalizací přes 20 miliard dolarů. V den spojení jsme organizovali setkání zaměstnanců v jednotlivých závodech a sledovali přímý přenos z New Yorku.
 
Co jednotlivé firmy do spojení přinesly?
Smurfit Kappa, evropský lídr v oblasti papíru a vlnité lepenky, přinesl silnou pozici na celosvětových trzích a špičkové inovační výsledky. WestRock přispěl výrobními kapacitami v USA, Brazílii a Mexiku, zejména v oblasti spotřebitelských obalů. Celkem máme více než 500 závodů a přes 60 papíren po celém světě. Tony Smurfit se stal výkonným ředitelem celé skupiny Smurfit Westrock, Saverio Mayer vede evropskou část.
 
Smurfit
 
Jaké přínosy spojení očekáváte?
Hlavním přínosem je sjednocení produktového portfolia a know-how. Smurfit Kappa excelovala v sekundárních obalech, WestRock v obalech spotřebitelských. Nyní nabízíme řešení od balení jednotlivých výrobků až po komplexní obalová řešení. Díky spojení oslovíme širší spektrum zákazníků a poskytujeme produkty prakticky z jedné ruky.
 
Jakou roli hraje udržitelnost?
Obě společnosti kladou na udržitelnost velký důraz. I nadále pokračujeme v iniciativě Better Planet Packaging, která si klade za cíl snížení množství obalového odpadu. Zároveň garantujeme, že naše výrobky splňují nařízení EU, například PPWR a směrnici proti odlesňování EUDR. Papír, jako plně recyklovatelný a biologicky odbouratelný materiál s nejvyšší mírou sběru a recyklace v Evropě, je skvělá volba.
 
 Jak se spojení projevilo v Česku?
Po spojení máme v Česku šest závodů a jednu papírnu. Pět patřilo původně Smurfit Kappa, jeden WestRock. Nabízíme obaly z vlnité lepenky, spotřebitelské obaly, displeje či bag in box. Naše Smurfit Westrock pobočky v Brně, Kolíně, Svitavách, Olomouci, Žebráku a Žimrovicích umožňují blízkost k zákazníkům. Spojením týmů jsme rozšířili výrobní kapacity i znalosti. Čeští zákazníci teď získají širší portfolio a lepší služby.
 
Jak probíhá spolupráce s novými kolegy?
Naším cílem je být inovativní a atraktivní firmou. Spolupráce se závody, jako je ten ve Svitavách, ukazuje, že máme podobné hodnoty i firemní kulturu. Spojování firem přináší výzvy, ale jsme dobře připraveni. Zákazníci v ČR se mohou těšit na spolehlivost dodávek a lepší služby díky širší nabídce produktů.
Komerční sdělení
 
„Spojili jsme to nejlepší z obou světů a přinášíme komplexní řešení pro budoucnost obalového průmyslu,“ uzavírá Zdeněk Suchitra.

 

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist