Jaké výzvy chtěla firma Tescoma s.r.o. řešit automatizací skladu od firmy Kardex?
Firma Tescoma, která je českým výrobcem a prodejcem kuchyňských potřeb se rozhodla pro kompletní změnu interní logistiky a pro realizaci svého návrhu si vybrala společnost Kardex. Cílem bylo zvýšit produktivitu vychystávání a využití skladové plochy.
Proč byly zvoleny automatizované skladové systémy jako řešení těchto výzev?
Výhodou těchto skladových systémů, že fungují na principu „zboží k obsluze“ nikoliv obsluha ke zboží. Obsluha tedy nemusí chodit po celém skladu a hledat, kde je zboží uskladněno. Na místo toho automatizované skladové systémy přivážejí položky k obsluze do ergonomicky ideální výšky. Díky použití automatizovaných skladových systémů, jde masivně uspořit skladovou plochu.
Jaké řešení bylo zvoleno?
Instalované řešení zahrnuje 14 automatizovaných skladovacích systémů Kardex Miniload-in-a-Box a 7 Kardex Shuttle pro skladování a vychystávání zboží. Vše je propojeno se systémem SAP, aby byl zajištěn proces vychystávání a expedice zboží. Pohyb zboží zajišťuje plně automatizovaná dopravníková/expediční linka, kterou dodala firma TMT Chrudim.
Jak probíhá vychystávání po automatizaci skladu?
Instalace zahrnuje 14 strojů s celkovou kapacitou 14 200 binů. Kardex Miniload-in-a-Box je integrován se 7 vychystávacími stanicemi s celkovým výkonem 2 000 položek za hodinu. Efektivní vychystávání probíhá ze 2 strojů do 4 objednávek současně s průměrným operačním časem 10 vteřin pro 1 položku. Zařízení slouží k vychystávání jak kusů, tak skupinových balení.
Jaký byl výsledek po instalaci automatizovaných skladových systémů?
Automatizace skladu zvýšila počtu operací „zboží k obsluze“ z 20 % na 70 %, došlo k zvýšení výkonnosti interní logistiky o 40 %, zvýšení přesnosti vychystávání a snížení počtu operátorů.
Proč by firmy měly investovat do automatizovaných skladových systémů?
V dnešní době dochází ke zvyšující se náročností požadavků zákazníků, rostoucí konkurenci a zvyšování nákladů na skladovou logistiku. Pokud se firma chce rozvíjet a mít náskok před konkurencí, jde o přirozenou volbu a získání konkurenční výhody, přičemž návratnost takové investice se může pohybovat v rozmezí 2–5 let.
Web Kardex a video případovou studii Tescoma najdete na www.kardex.cz
Marketingový manažer Kardex
Ing. Viktor Frnka
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist