Byly to dva roky, co jste převzal vedení Erste Premier. Jak byste toto období shrnul?
Jako intenzivní a obohacující zkušenost. Erste Premier je unikátní služba. Prémiové služby využívají úspěšní klienti, kteří nás inspirují, mají vyšší nároky i specifické obchodní požadavky. Klademe důraz na odbornost, empatii a individuální přístup. Pro řadu klientů fungujeme jako spolehlivý celoživotní partner.
Nechceme poskytovat jen osobní poradenství. Aktivně používáme moderní technologie a postupně zavádíme digitální inovace, aby klienti měli věci pod kontrolou ve svém mobilu a přitom věděli, že se mohou kdykoliv obrátit na bankéře. A to se nám daří – s NPS 80 patříme mezi naprostou špičku na trhu.
Vaše cesta do čela Erste Premier vedla přes různorodé pozice – řízení retailových poboček v Praze, vedení agilních týmů… Uplatňujete získané zkušenosti i dnes?
Určitě. V retailu jsem řídil 950 bankéřů. Uvědomil jsem si různorodost toho, co potřebují lidé „v první linii“ – bankéři, kteří mluví každý den s klienty. Na centrále jsem zase viděl, jakým způsobem Česká spořitelna určuje strategické priority, řídí strukturální změny, vyvíjí produkty a zavádí technologické novinky. Scrum masteři a agilní kouči mě naučili nové techniky, např. drzé cíle, design sprinty, retrospektivy. Řadu z nich pravidelně využívám i v obchodě. Fokus na jasnou hodnotu pro zákazníka, technologické inovace a otevřené prostředí, kdy lidi zplnomocňujete. To vše se v Erste Premier skvěle propojuje.
V čem podle vás spočívá budoucnost prémiového bankovnictví?
V individuálním přístupu, personalizaci služeb, špičkovém poradenství, rychlé komunikaci a intuitivní mobilní aplikaci. Klient očekává nadstandardní služby – investiční poradenství, financování nemovitostí či daňové konzultace. Poradenství poskytujeme fyzicky, online či s využitím George. Našemu bankéři stačí pouze iPad a Salesforce – odpadá tedy přepínání v systémech a dlouhé papírování.
Abychom se udrželi na špici, modernizujeme naše Premier centra a rozšiřujeme funkcionality v Georgi. Naše mobilní aplikace je teď svým hodnocením na vrcholu všech bankovních aplikací na českém trhu. Věřím, že budoucností prémiového bankovnictví je právě kombinace špičkového osobního a digitálního poradenství.
Váš tým dnes čítá přes 280 lidí. Jak vedete tak rozsáhlý tým?
Rád se obklopuji lidmi, kteří mají drive, sebezdokonalují se a nebojí se říct svůj názor. Věřím na autonomii a zplnomocňování. Neuznávám alibismus a mikromanagement. Často řeším věci transparentně, bez zbytečných tanečků a očekávám to i od mých lidí. Šetříme tím čas, snáz se dostáváme k novým nápadům a posouváme se jako jednotlivci i jako tým.
Naši lidé dostávají nadstandardní podporu skrze rozvojové programy a specializovaná školení. Pro manažery máme Leaders akademii, pro bankéře Byznys akademii.
Mám radost, že se nám obchodně daří a rosteme. Proto teď také nabízíme příležitost bankéřům a finančním poradcům, kteří se chtějí expertně i kariérně posunout. Do konce roku chceme naše týmy napříč republikou ještě rozšířit o nové kolegyně a kolegy.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist