Byly to dva roky, co jste převzal vedení Erste Premier. Jak byste toto období shrnul?

Jako intenzivní a obohacující zkušenost. Erste Premier je unikátní služba. Prémiové služby využívají úspěšní klienti, kteří nás inspirují, mají vyšší nároky i specifické obchodní požadavky. Klademe důraz na odbornost, empatii a individuální přístup. Pro řadu klientů fungujeme jako spolehlivý celoživotní partner.

Nechceme poskytovat jen osobní poradenství. Aktivně používáme moderní technologie a postupně zavádíme digitální inovace, aby klienti měli věci pod kontrolou ve svém mobilu a přitom věděli, že se mohou kdykoliv obrátit na bankéře. A to se nám daří – s NPS 80 patříme mezi naprostou špičku na trhu.

Vaše cesta do čela Erste Premier vedla přes různorodé pozice – řízení retailových poboček v Praze, vedení agilních týmů… Uplatňujete získané zkušenosti i dnes?

Určitě. V retailu jsem řídil 950 bankéřů. Uvědomil jsem si různorodost toho, co potřebují lidé „v první linii“ – bankéři, kteří mluví každý den s klienty. Na centrále jsem zase viděl, jakým způsobem Česká spořitelna určuje strategické priority, řídí strukturální změny, vyvíjí produkty a zavádí technologické novinky. Scrum masteři a agilní kouči mě naučili nové techniky, např. drzé cíle, design sprinty, retrospektivy. Řadu z nich pravidelně využívám i v obchodě. Fokus na jasnou hodnotu pro zákazníka, technologické inovace a otevřené prostředí, kdy lidi zplnomocňujete. To vše se v Erste Premier skvěle propojuje.

V čem podle vás spočívá budoucnost prémiového bankovnictví?

V individuálním přístupu, personalizaci služeb, špičkovém poradenství, rychlé komunikaci a intuitivní mobilní aplikaci. Klient očekává nadstandardní služby – investiční poradenství, financování nemovitostí či daňové konzultace. Poradenství poskytujeme fyzicky, online či s využitím George. Našemu bankéři stačí pouze iPad a Salesforce – odpadá tedy přepínání v systémech a dlouhé papírování.

Abychom se udrželi na špici, modernizujeme naše Premier centra a rozšiřujeme funkcionality v Georgi. Naše mobilní aplikace je teď svým hodnocením na vrcholu všech bankovních aplikací na českém trhu. Věřím, že budoucností prémiového bankovnictví je právě kombinace špičkového osobního a digitálního poradenství.

Váš tým dnes čítá přes 280 lidí. Jak vedete tak rozsáhlý tým?

Rád se obklopuji lidmi, kteří mají drive, sebezdokonalují se a nebojí se říct svůj názor. Věřím na autonomii a zplnomocňování. Neuznávám alibismus a mikromanagement. Často řeším věci transparentně, bez zbytečných tanečků a očekávám to i od mých lidí. Šetříme tím čas, snáz se dostáváme k novým nápadům a posouváme se jako jednotlivci i jako tým.

Naši lidé dostávají nadstandardní podporu skrze rozvojové programy a specializovaná školení. Pro manažery máme Leaders akademii, pro bankéře Byznys akademii.

Mám radost, že se nám obchodně daří a rosteme. Proto teď také nabízíme příležitost bankéřům a finančním poradcům, kteří se chtějí expertně i kariérně posunout. Do konce roku chceme naše týmy napříč republikou ještě rozšířit o nové kolegyně a kolegy.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist