-
Jak to nedělat?
Francouzské slovo cliché znamená stereotyp. A češtináři ho nenávidí. Klišé neříká nic konkrétního a představuje prázdnou frázi, kterou cílovka jen přejde bez zájmu. Které nicneříkající obraty nám pijou krev nejvíc?
-
Naše práce, naše poslání – na začátku to tak možná bylo. Ve skutečnosti jde většině firem o zisk. Prodávají produkt nebo poskytují služby, aby zaplatily faktury. A je to naprosto v pořádku, jenom si to občas pořád nechtějí přiznat.
-
Individuální přístup – konkurencí zhýčkaní zákazníci berou individuální přístup jako běžnou věc. Neříkejte, že ke klientům přistupujete individuálně. Ukažte jim, že to tak skutečně je – třeba tím, že jim věnujete čas při bezplatné konzultaci.
-
Více než… – ale co? Při výběru zákazníci nechtějí kupovat víc, než opravdu potřebují. Jde jim o to, aby dostali kvalitní produkt nebo službu s dobrou podporou. Nenabízejte jim proto zbytečnou omáčku kolem.
-
Firma s tradicí – tohle najdete hlavně u rodinných firem. Dříve se na tradici hodně dalo, v době nadnárodních společností ji už ale nepotřebujeme. Minimálně ne v marketingu – často odkazuje na něco, co už stejně neplatí.
-
Podřizování jazyku tématu – a nakonec trochu obecnější balíček klišé. Některé obory mají specifický slang, ten ale patří do technické dokumentace. Mluvte na zákazníky lidsky, profesního žargonu si užijí dost v práci.
-
Jak to dělat správně?
Marketing není jenom o správných slovech. Jako takový vyžaduje dlouhodobý přístup a péči. Změny se nemusí projevit hned, přesto by ale měla být firma připravena na okamžitý zásah, když jí začne reklamní domeček z karet padat na hlavu.
Budujte důvěru ve značku a vytvořte lovebrand. Říká se, že fakta vedou ke zvažování a emoce k rozhodování. A věřte tomu, že emoci vložíte i do popisku vodovodní baterie. Jen to s ní nepřežeňte, ať se vám z té záplavy lásky nevytratí myšlenka.
Poznejte cílovou skupinu a nebojte se osobního tónu. Buďte přitom ale konkrétní. Vyhýbejte se nicneříkajícím reklamním klišé a pochlubte se svojí prací. Ukažte skutečné příběhy vašich klientů a sdílejte příběhy o tom, jak vaše služby pomáhají.
-
Jak to děláme my?
Nejsme firma s tradicí, ani více než marketingová agentura. Na nic si ale nehrajeme. Při práci na kampaních pro klienty preferujeme komplexní přístup a marketingovou propagaci napříč kanály. Vyhýbáme se přitom zažitým vzorcům a sázíme hlavně na autenticitu.
Děláme to, co umíme, a taky víme, pro koho to děláme – ať už jde o PPC reklamu, offline reklamu nebo příspěvky na sociální sítě. Uvědomujeme si ale, že poctivý marketing vyžaduje trpělivost, péči a také odpovědnost klienta – a to nejen při placení faktur.
-
Proč slevy nefungují?
A nakonec jedna zajímavost… Čas od času se setkáme s tím, že klienti dělají marketing slevou. Ve skutečnosti na slevách utopí hromadu peněz, zisk v nedohlednu a v dlouhodobém měřítku jde spíše o ztrátovou kampaň.
Dvacetiprocentní slevu totiž v umí nabídnout každý. Zákazníci jim ale přestávají věřit. A marketéři si za to tak trochu můžou sami – a teď zvedáme obočí hlavně ke všem Black Friday akcím v polovině března.
Slevy často podrážejí důvěru v produkt nebo službu. Pokud vaše nabídka neřeší konkrétní problém, nepomůže ani sleva na polovic. Nemluvě o tom, že s sebou slevy přinášejí specifickou cílovou skupinu, která slyší pouze a jenom na cenově výhodné trháky.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist