Naší ambicí je přinášet energetická řešení, která zákazníkům dávají smysl a zároveň z nich dělají aktivní účastníky trhu. Díky flexibilitě se mohou domácnosti podílet na chytrém řízení své energie, bez zbytečné složitosti a s naprostou transparentností,“ říká Claudia Viohl, generální ředitelka společnosti E.ON v České republice.

Klient se do E.ON Rovnováhy zapojí velmi jednoduše. Nejdříve podepíše digitální smlouvu, připojí modem podle návodu ve třech krocích a po ověření technických parametrů už jeho zařízení pracuje v rámci flexibility. Celý proces je navržen tak, aby ho zvládl sám z domova bez nutnosti zásahu technika. Ověření, že střídač a baterie odpovídají požadovaným parametrům, provádí tým E.ONu při prvním kontaktu.

Zákazník od nás dostává fixní měsíční odměnu ve výši 450 korun. Nezáleží na tom, kolikrát zařízení ovládáme – může to být několikrát denně nebo vůbec. Zákazník tak vždy ví, jaký obnos financí dostane, a má jistotu, že se mu účast vyplatí,“ vysvětluje Kateřina Stehlíková, vedoucí oddělení Product Innovations ve společnosti E.ON Customer Solutions. Zákazníky E.ON oslovuje cílenými kampaněmi, ale mohou se na něj obracet i sami. Po ověření technické způsobilosti a podpisu smlouvy je zapojení hotové během několika minut.

E.ON vidí ve flexibilitě budoucnost

Solární elektrárna je ovládána vzdáleně a její řízení závisí na situaci na trhu. Tím, že E.ON dočasně sníží nebo naopak zvýší výrobu či spotřebu energie v dané domácnosti, pomáhá stabilizovat síť a reagovat na výkyvy v poptávce. Celý systém je jednoznačně zobrazen v zákaznickém portálu, kde uživatelé najdou přehled všech aktivací i podmínek.

Ve flexibilitě vidíme budoucnost. Podle nás dává zákazníkovi nový rozměr kontroly nad jeho energiemi a zároveň pomáhá celé síti fungovat stabilněji a udržitelněji. Zároveň možnost řídit toky energie v domácích fotovoltaikách pomocí flexibility výrazně posiluje stabilitu energetického systému. Právě schopnost v pravý čas energii uložit nebo využít pomáhá předcházet přetížením a výpadkům – jak ukázal i nedávný blackout ve Španělsku,“ doplňuje Kateřina Stehlíková.

Společnost chce v letošním roce cílit na domácnosti s fotovoltaikou a bateriovým úložištěm, později se přidají i další zařízení, například wallboxy nebo systémy pro ohřev vody. Nabídka se nevztahuje na zákazníky, kteří jsou zároveň zapojeni do energetického sdílení – tyto dvě funkce nelze kombinovat.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist