Největší tuzemská banka Česká spořitelna, která vyrostla i do pozice největšího poskytovatele firemních úvěrů na domácím trhu, proto spustila unikátní edukativní projekt Akademie podnikání, který má pomoci překonávat nástrahy, kterým zejména začínající podnikatelé čelí.

Prostřednictvím e-learningové platformy mohou zájemci o podnikání získat ve více než 20 vzdělávacích modulech tipy, jak se vypořádat s různými nástrahami. Během prvního roku existence Akademii využilo deset tisíc zájemců o podnikání.

 

osoba

V rámci Akademie podnikání řešíme různé situace. Užitečné rady v ní najdou mladí lidé, kteří chtějí již v průběhu studia začít podnikat, stejně jako senioři, kteří by chtěli zúročit svoje nabyté zkušenosti. Inspiraci, jak zlepšit stávající byznys, v n í mohou najít i aktivní podnikatelé,“ popisuje Adam Daniel, který má v České spořitelně na starosti programy na podporu podnikání a poradenství finančního zdraví firem.

Program Akademie podnikání sestavila Česká spořitelna na základě rozsáhlého tržního průzkumu, ve kterém se snažila identifikovat zásadní překážky z pohledu začínajících podnikatelů.

desktop A 2

 „U zájemců o podnikání převažuje strach z neúspěchu, ztráta investice, nebo neschopnost získat zdroje do začátku. U již aktivních podnikatelů, kteří logicky tuto bariéru dokázali překonat, to jsou pak ryze praktické věci související s administrativou, daněmi, účetnictvím a právem, které byly i u lidí zvažujících podnikání hned v závěsu,“ popisuje Adam Daniel.

Podle analýzy podnikatelského prostředí Indexu prosperity bylo české podnikatelské prostředí v loňském roce 6. nejhorší v EU. Na vině jsou administrativní zátěž spojená se zakládáním podniků, nedostatek peněz na rozjezd podnikání, ale také malá podpora podnikavosti ve školách a nedostatek inkubátorů podporujících začínající podnikatele.

tablet 3

Právě obavy z komplikovaného rozjezdu či následného neúspěchu jsou jednou z hlavních příčin, proč na milion obyvatel v tuzemsku připadá pouze 166 startupů, 8. nejnižší hodnota v EU.

Rozvoj podnikání a start-upů zaměřených na inovativní produkty a služby je přitom jednou z podmínek transformace české ekonomiky ze subdodavatele na producenta vyšší přidané hodnoty, která je základním předpokladem pro další růst prosperity, upozorňuje Adam Daniel.

desktop A 4

Rekordní počet nově založených firem v loňském roce dokazuje, že podnikatelská chuť Čechy neopouští,“ říká Adam Daniel. „Je ale potřeba podporovat začínající podnikatele i lidi, kteří o podnikání teprve uvažují a přesvědčit je, že to má cenu, že se lze i s existujícími nástrahami vypořádat.“

K založení Akademie podnikání, která je dostupná na webu banky, se Česká spořitelna rozhodla i proto, že podpora podnikavosti na školách a podnikání u veřejnosti je velmi nízká.

A to je škoda, protože zhruba třetina mladých lidí deklarovala zájem o podnikání,“ zdůrazňuje Adam Daniel. „Často se ale stává, že jsou třeba ze strany rodiny nebo školy odrazováni, protože je přece jistější se nechat zaměstnat. Chceme-li se ale od ekonomiky „zlatých ručiček“ posunout k ekonomice „zlatých hlaviček“, musíme vytvářet prostředí, které takovou transformaci umožňuje,“ uzavírá Adam Daniel.

mobil vetikalne 2

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist