Povídali jsme si o nové vizi, strategii i o tom, proč je důležité nadále podporovat firmy a lidi a zároveň rozvíjet silné stránky FAVI, jako jsou inspirace, vysoká návštěvnost a důvěra v brand.
Co vás osobně přimělo přijmout roli CEO FAVI?
Roli CEO jsem přijala po deseti letech v čele marketingu. Je to pro mě bezesporu příležitost k osobnímu rozvoji. Co je ale hlavní, dostala jsem šanci realizovat své dlouhodobé vize, kam značku dále posouvat. Chtěla bych, aby se na FAVI lidé rádi vraceli, a to nejen pro své vysněné kusy nábytku, ale i pro novou inspiraci. To pro mě znamená větší focus na retenci uživatelů a vývoj produktu tak, aby bavil a pomáhal našim zákazníkům s výběrem nábytku.
Jaký typ firemní kultury chcete budovat?
Stávající kultura, kterou roky budoval bývalý CEO Honza Zajíc, je mi velmi blízká. Ve FAVI jsme otevření, féroví a nebojíme se rychlých změn, což jsou hodnoty, které bych ráda zachovala. Zároveň cítím, že spolu s růstem firmy je třeba některé procesy optimalizovat. V tomto ohledu se chci zaměřit především na projektové řízení a spolupráci napříč týmy.
Jak se mění tým FAVI pod vaším vedením?
Došlo ke třem změnám v užším vedení firmy. Uvolnil se nám post CTO a v tuto chvíli hledáme vhodného kandidáta. Na pozici CMO/COO nastoupil Jakub Macenauer a role CPO se ujala Zuzana Hartl, která měla dříve na starost obchod a katalog, a má tedy detailní vhled do vícero oddělení napříč FAVI. Věřím, že tyto změny na klíčových pozicích přinesou svěží vítr do vedení společnosti a nový, originální pohled na produktové řízení.
Co se širšího týmu týče, pracujeme na soustavné diverzifikaci týmu. Ve FAVI si velmi vážíme talentů. Mezi zaměstnanci máme mnoho kvalitních lidí, kterým chceme kontinuálně poskytovat možnost vzdělání a osobního i kariérního růstu.
Jaké změny čeká FAVI? Jakou máte vy osobně vizi a ambice?
Naší prioritou je vývoj produktu a produktových funkcí, chceme vylepšit doporučovací systémy a personalizaci. Dále se zaměřujeme na retenci uživatelů a využití. Chci, aby FAVI nebylo jen místem, kde lidé „něco hledají“, ale kde se chtějí inspirovat, kde důvěřují doporučením a kde tráví čas objevováním krásných produktů a zároveň jim pomůžeme najít přesně to, co chtějí. Dlouho jsme stavěli primárně na akvizici - přivést uživatele přes reklamu, vyhledat si vhodný produkt na základě pokročilé filtrace a přesměrovat na e-shop. Teď přichází čas zaměřit se víc na udržení a inspiraci. Chceme zvyšovat návratnost uživatelů díky personalizaci a celkově lepšímu UX. FAVI má dnes silný brand, který je ale vnímaný hlavně jako nástroj pro hledání nábytku. Mojí ambicí je, aby značka měla víc emoční rozměr, aby působila důvěryhodně, přátelsky a zároveň prakticky. Chci, aby FAVI bylo nejen o tom, že tu rychle najdete stůl nebo sedačku, ale aby to pro lidi bylo inspirativní místo pro objevování nábytku a dekorací, kde je baví procházet nabídku, objevovat nové věci a odcházet s pocitem, že mají chuť svůj domov posunout zase o kousek dál. Chceme být značkou, která lidem pomáhá najít styl domova, ve kterém se cítí dobře.
Jak vnímáte pozici FAVI v rámci evropského trhu s nábytkem online?
FAVI působí ve 12 evropských zemích, je technologicky sofistikované a má unikátní pozici díky rozsahu katalogu i cílené návštěvnosti. V minulosti přinášel největší tržby český trh a i dnes pro nás zůstává důležitým. V tuto chvíli jej však už přerostly tržby ze zahraničí, které i nadále kontinuálně rostou. Máme v plánu strategicky využít synergie napříč trhy v marketingových kampaních i technologiích.
FAVI má dnes velmi silnou značku. Kde vidíte největší příležitosti, jak ji posunout ještě dál?
Máme silné základy - vysokou návštěvnost, široký sortiment, super filtrování, výbornou znalost trhu i důvěru uživatelů. Teď je čas tyto přednosti přetavit do hlubšího vztahu se zákazníkem. Zatím jsme hodně „transakční“ - přivedeme návštěvníka, ten si vybere produkt a odchází na e-shop. Ale dlouhodobá hodnota značky vzniká ve chvíli, kdy se k nám lidé chtějí vracet, protože si nás zapamatují. Největší příležitost pro FAVI je stát se značkou, ke které mají lidé vztah. Nejsme jen místem, kam se přijdou podívat, ale platformou, kde hledají styl, nápad, pomoc, a vrací se pro inspiraci i důvěru. Značka, která rozumí tomu, jak lidé chtějí bydlet. Chceme být v naší komunikaci celkově odvážnější a právě teď připravujeme novou TV kampaň, která to má jasně ukázat.
Jak se mění chování zákazníků při výběru nábytku online? Co je pro ně dnes klíčové?
Uživatelé se již online nákupů nebojí, ba naopak. Přicházejí si pro inspiraci, žádají si širokou nabídku, zajímají je ověřené recenze. Jasně preferují zboží skladem a personalizované doporučení podle vkusu a stylu.
Co je podle vás největší překážka, která dnes zákazníkům brání kupovat nábytek online?
Mohou to být obavy o kvalitu produktů, komplikovaný reklamační proces nebo nedostatečná vizualizace konkrétního artiklu v prostoru. Někteří zákazníci nemají důvěru ke značkám, které neznají. Jiným zase chybí recenze, zkušenosti ostatních zákazníků, případně fotografie ze skutečných domácností. Nákup nábytku si řada lidí spojuje s emocionálním zážitkem. Rádi se procházejí showroomem, porovnávají jednotlivé kousky, představují si nový domov. Online prostředí tuto zkušenost zatím nenabízí. Pro některé zákazníky postrádá atmosféru, schází jim možnost poradit se s odborníkem nebo učinit nadšené spontánní rozhodnutí.
Jak pracujete s e-shopy a prodejci, kteří své produkty přes FAVI nabízejí? Jak se snažíte zlepšit jejich konverze?
Našim obchodním partnerům poskytujeme PPC model, reporting, analytiku, optimalizaci feedu a sběr recenzí. Pro zvýšení návštěvnosti a konverzí nabízíme speciální služby jako FAVI Extra nebo podporu v kampaních. Pracujeme na automatizaci, máme vlastní měřicí nástroj FAVI Pixel, který našim partnerům pomáhá s lepším doměřením a zacílením na prodeje a zlepšuje řazení produktů.
AI vstupuje stále více do každodenní praxe firem. Jak s ní pracuje FAVI? Mluví se o AI v personalizaci a vyhledávání, kde a jak ji využíváte nebo plánujete nasadit?
AI už využíváme, neuronové sítě pomáhají doporučovat produkty podle různých parametrů. Pomocí AI automatizujeme procesy, které slouží pro zařazování produktů do kategorií a filtraci. V marketingovém oddělení nám pomáhá škálovat reklamu a zrychluje procesy. AI aktuálně využíváme i při tvorbě nového televizního spotu. Umělá inteligence nám výrazně pomáhá zefektivnit jeho adaptaci na jednotlivé trhy.
Chystáte nějaké akvizice nebo investice do technologií?
Konkrétní plány a novinky zatím ještě nemohu prozradit. Mohu ale s jistotou říct, že neustále sledujeme příležitosti k posílení naší pozice a vylepšení uživatelského komfortu zákazníků i obchodních partnerů. Technologie pro nás představují klíčovou oblast a samozřejmě na ně máme zaostřeno.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist