Kde se nám ztratili ti lidi?
Je to taková ta situace, kdy máte plný stůl jídla, ale nikdo si nechce vzít ani sousto. Proč? Protože to jídlo prostě nevypadá lákavě. Dneska už totiž nestačí jen vyvěsit inzerát a čekat. Lidé si vybírají. A to, co si o vás povídají, nebo co si o vás přečtou, má obrovskou váhu.
Employer Branding: Váš tajný náborový agent
Představte si vaší firmu jako produkt. A stejně jako u produktu, i u firmy záleží na tom, jakou má pověst. Tomu se v HR světě říká employer branding. Není to jen nějaká HR bublina, ale pořádná strategie, jak se ukázat jako ten nejlepší zaměstnavatel pod sluncem. Jde o to, jak se prezentujete navenek, jaká je vaše firemní kultura uvnitř a jak se staráte o své lidi. Silná značka zaměstnavatele je dneska zkrátka nutností. Pomůže vám přilákat zaměstnance, ty správné talenty, a navíc si je i udržet. A to se vyplatí, protože fluktuace bolí, a to nejen finančně.
Recenze: Vaše vizitka, která se šíří rychlostí blesku
Dneska už si nikdo nekoupí pračku, aniž by si přečetl recenze. A pokud si uchazeč hledá novou práci, tak je to v podstatě to samé. Hledá hodnocení firem, aby zjistil, zda tam zašle svůj životopis a nebo se podívá někam jinam. Zkrátka zkušenosti zaměstnanců s firmou jsou pro potenciální kandidáty zlatý důl informací. Online platformy, jako je třeba JenFirmy.cz, jsou plné recenzí firem. A věřte, že uchazeči je opravdu pečlivě čtou.
Jedna negativní recenze zaměstnavatele může mít větší sílu než deset drahých náborových kampaní. Pokud se o vás mluví špatně, lidé se k vám prostě nepohrnou. Naopak, firmy, které se nebojí zpětné vazby a aktivně s ní pracují, získávají obrovskou konkurenční výhodu. Ukazují, že jim na lidech záleží, a to je dneska k nezaplacení. Motivujte své spokojené zaměstnance, aby napsali své spokojené recenze. Jedině tak přilákáte nové talenty.
Employer Branding: Nejen HR, ale byznys jako takový
Zapomeňte na to, že employer branding je jen záležitostí HR oddělení. Kdepak! Je to strategická priorita pro celou firmu. Silná interní kultura a nábor s ní spojený má přímý vliv na vaše obchodní výsledky. Toxické prostředí ve firmě vás může stát víc, než si myslíte. Naopak, když investujete do dobré pověsti, ušetříte na náborových nákladech a získáte kvalitnější lidi.
Vaše zrcadlo pravdy
JenFirmy.cz není jen obyčejný portál s recenzemi firem. Je to místo, kde se firmy ukazují v plné kráse. Je to platforma, kde se sdílí reálné zkušenosti zaměstnanců s firmou. Pro vás je to skvělá příležitost, jak zjistit, co si o vás lidé myslí, a hlavně, jak se zlepšit. Aktivně sledujte recenze zaměstnavatele, reagujte na ně a ukažte, že jste firma, která se nebojí podívat pravdě do očí a makat na sobě.
Investice do lidí se prostě vyplatí
Takže, jak přilákat zaměstnance v dnešní době? Není to jen o penězích. Je to o tom, jakou máte pověst, jak se chováte ke svým lidem a jakou interní kulturu a nábor nabízíte. Investice do employer branding se vám vrátí mnohonásobně – v podobě spokojených zaměstnanců, nižší fluktuace a hlavně, v podobě plných náborových kampaní. Protože když se o vás mluví dobře, lidi k vám prostě chtějí. A to je to, co se počítá.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist