1. Výroba vozů
Výroba ve Škodě Auto je dokonalá souhra lidí a strojů. Každý den se u nás zrodí tisíce vozů – spalovacích i elektrických, běžných i výjimečných. Každý z nich má svůj příběh. A ten začíná právě tady.
„Na montážní lince musíte řešit problémy operativně. Důležité je znát pravidla a vědět, jak postupovat.“
Lucie Nermuťová, koordinátorka montážní linky MB I
2. Logistika
Tým logistiky udržuje výrobu v pohybu. Koordinuje tok dílů, systémů i dat. Plánuje programy, zajišťuje expedice a digitalizuje procesy, bez kterých by se nerozjel ani jeden vůz.
„Naše oddělení podporuje ostatní týmy. Přicházejí za námi kolegové z různých oddělení napříč Škodovkou a my jim pomáháme tvořit třeba různé Power BI reporty.“
Marek Valach, manažer datových domén
3. Plánování značky
Tenhle tým plánuje, kam se značka Škoda Auto a její výroba posune zítra, za rok i za deset let. Tvoří strategii, která ovlivňuje miliony řidičů po celém světě.
„Díky digitální továrně někdy stačí jen stisknout tlačítko a během chvilky získáme výsledky, které právě potřebujeme.”
Petr Hynek, koordinátor pro robotiku a digitální továrnu
4. Řízení značky
Experti řízení značky pracují na návrzích a výrobě nástrojů do lisoven, sléváren či svařoven, chytré výrobě, efektivní energetice nebo například kvalitě výrobních procesů. A neustále zlepšují prostředí v automobilce i kolem závodů.
„Každá nevydaná energie pozitivně ovlivňuje životní prostředí. Když už nějakou energii spotřebujeme, měli bychom být co nejvíc bilančně neutrální.“
Hana Cejnarová, vedoucí oddělení ekologie a pracovního prostředí
5. Výroba komponentů
Škoda Auto vyrábí motory, převodovky, nápravy i odlitky pro své vlastní modely, ale i pro celý koncern. V moderních halách, s pokročilou automatizací a týmy, které rozumí každému detailu.
„Pro halu M13 vyrábíme přední a zadní nápravy a tlumiče – pro více než 1000 vozidel denně, což dělá na stávající produkci přes 3000 komponentů.“
Karel Valenta, koordinátor řízení výroby
6. Řízení náběhu
Profesionálové z tohoto týmu řídí náběhy všech modelů včetně speciálních projektů. Plánují strategické milníky a dohlížejí na jejich dodržování. Každý nový model totiž potřebuje někoho, kdo ho vypustí do světa.
„Výrobu modelu Kylaq jsme zahájili dříve, než bylo v plánu, a to hlavně díky obrovskému nasazení celého projektového týmu. Bylo skvělé vidět, s jakou vervou a motivací se do všeho pustili.“
David Šenkýř, projektový manažer
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist